توجیهات رییس انجمن تولید کنندگان جوجه های یک روزه درباره فیلم های منتشره در گفتگو با جام جم آنلاین:

مگر مرغی که میخوریم کشتار نمی شود؟/ مرغ ها بخاطر دانه نداشتن یکدیگر را می خورند!/ برای تکرار نشدن کشتار جوجه ها برنامه داریم (+فیلم)

رییس انجمن تولید کنندگان جوجه های یک روزه گفت: ما با وزارت صمت و ریاست جمهوری مکاتبه کردیم اما دیگر چاره ای جز بیرون اوردن تخم مرغ های نطفه دار نبود. اگر جوجه ها معدوم نشوند هم به علت ازدیاد خفه می شوند. مرغ ها دانه برای خوردن ندارند.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۱۰

غلامعلی فارغی رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه های یک روزه در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی که در آن مبادرت به معدوم کردن دلخراش جوجه ها می شود گفت: بحث حذف جوجه از جوجه کشی ها یک قاعده تقریبا معمول است. همانطور که از اسمش هم مشخص است، جوجه یک روزه فقط کالایی برای عرضه یک روزه است زمانی که فروش نرود چاره ای جز معدوم کردن نیست .

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مرغ دارها جوجه ها را نمیخرند تصمیم بر این شد که تخم مرغ ها از ستری( در دستگاه جوجه کشی) خارج شوند. در غیر این صورت مرغ دارها تصمیم بر حذف مرغ های مادر داشتند که عوارض خیلی شدیدتری داشت. انجمن فقط به اعضا در خصوص بیرون کشیدن تخم مرغ ها توصیه داشت اما متاسفانه در این بین شرایط به گونه ای شد که برخی افراد فرصت طلب و شرور هم سو استفاده کردند.

فارغی گفت : برخی حساسیت خیلی زیادی در این خصوص نشان دادند اما مگر مرغی که ما میخوریم کشتار نمی شود. این جوجه ها نیز وقتی مازاد می شوند خود به خود خفه می شود و از بین می رود . من می گویم شاید بعضی این کار را از سر دشمنی کردند اما در حال حاضر شرایط به گونه ای است که مرغ در سالن دانه ندارند. مرغ ها همدیگر را می خورند. این بیماری به نام کانیبالیسم است.
وی در توضیح این مورد گفت: دانه و سویا کمیاب شده است و اگر گیر بیاید هم شرایط بدتر خواهد بود.

فارغی در پاسخ به این سوال که آیا معدوم کردن جوجه ها تنها راه است گفت: خیر ما راه ها را گفته ایم و با وزارت صمت و ریاست جمهوری مکاتبه کرده ایم اما چون نتیجه ای حاصل نشد مجبور به این کار شدیم وگرنه چه کسی حاضر است ثروت خودش را دور بریزد.

وی تاکید کرد: ما برنامه برای عدم تکرار این موضوع داریم و هر زمان که لازم باشد توضیح می دهیم.

هشدار: این فیلم ممکن است ناراحت کننده باشد

تعداد بازدید : 4307
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵۶ انتشار یافته: ۲
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
۰
۵
چراکاری نمیکنین مسولین بی کفایت والا خجالت داره
ش
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
۱
۷
چرا دروغ میگویید اشکالی داشت ببن رروسناییان رایگان تقسیم میشد

نیازمندی ها