دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی ویدیویی ضمن هشدار درباره ارسال اطلاعات اشتباه در مورد ویروس کووید ۱۹و گسترش نفرت، انگ و بدگویی از افراد و گروه‌ها، گفت: با انگیزه مشترک برای عقل سلیم و واقعیت‌ها، می‌توانیم با کووید ۱۹ مبارزه کنیم و دنیایی سالم‌تر، با برابری، عدالت و تاب آوری بیشتر بسازیم.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در متن پیام ویدیویی آنتونیو گوترش آمده است: در حالی که جهان با همه گیری ویروس مرگبار کووید ۱۹ مبارزه می کند، یعنی پیچیده ترین بحرانی که از جنگ جهانی دوم تا به امروز با آن درگیر بوده ایم، با همه گیری خطرناک دیگری یعنی گسترش اطلاعات غلط، روبه رو هستیم.

وی در این پیام افزود: مردم در سراسر جهان وحشت زده هستند. آنان می خواهند بدانند چه باید کنند و توصیه ها را از کجا دریافت کنند. اکنون، زمان علم و همبستگی است و در عین حال همه گیری اطلاعات غلط درحال گسترش است.

گوترش در این پیام ویدیویی ادامه داد: توصیه های زیان آور برای سلامتی مثل استفاده از روغن مار تکثیر می شوند. امواج رسانه ایی از مطالب اشتباه پر شده است. تئوری های توطئه ای بی اساس فضای اینترنت را آلوده کرده است و

نفرت، انگ و بدگویی از افراد و گروه ها مثل ویروس در حال گسترش است. دنیا باید در برابر این بیماری هم، متحد شود. واکسن این بیماری اعتماد است. نخست، اعتماد به علم.

وی گفت: درود می فرستم به همه روزنامه نگاران و سایر افرادی که در حال بررسی صحت این حجم عظیم از داستان ها و پست های شبکه های اجتماعی هستند. شرکت های رسانه های اجتماعی باید برای ریشه کن کردن این نفرت و ادعاهای دروغ و زیان آور درباره کووید ۱۹، بیشتر تلاش کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام تاکید کرد: مساله دیگر اعتماد به نهادهایی است که بر پایه مدیریت و هدایت پاسخگو، مسئول و مبتنی بر شواهد بنا شده اند و اعتماد به یکدیگر. احترام متقابل و حمایت از حقوق بشر باید قطب نمای ما در عبور از این بحران باشد. بیایید در کنار هم از دروغ ها و مطالب بی محتوا، دوری کنیم.

گوترش «پاسخ ارتباطات سازمان ملل متحد» را به عنوان ابتکاری جدید معرفی کرد و گفت: این ابتکار در مقابل مصیبت رشد اطلاعات غلط که مثل سم زندگی های بسیاری را به خطر انداخته است، مطالب علمی و واقعیت ها را در اینترنت به جریان می اندازد و با انگیزه مشترک برای عقل سلیم و واقعیت ها، می توانیم با کووید ۱۹ مبارزه کنیم و دنیایی سالم تر، با برابری، عدالت و تاب آوری بیشتر بسازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها