غائله سازمان بهداشت جهانی؛

توصیه آلمان به ترامپ: دنبال مقصر نباش!

وزیر خارجه آلمان از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره سازمان بهداشت جهانی انتقاد و به وی توصیه کرد به جای عیب‌جویی، راه اتحاد و همبستگی را برای خلاصی از بحران کرونا پیش بگیرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۳۱

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواستار آن شد که به جای اتهام‌زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

وی در این باره گفت: مقصر دانستن دیگران، گره گشا نیست. این ویروس حد و مرزی ندارد و ما باید همکاری نزدیکی در راستای مبارزه با آن داشته باشیم.

ماس افزود: یکی از بهترین راه‌های ممکن برای این همکاری، تقویت سازمان ملل به ویژه سازمان بهداشت جهانی از راه توسعه و توزیع سیستم‌های واکسیناسیون و آزمایش است.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن در حال بررسی متوقف کردن اعطای کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی است.

دونالد ترامپ در اظهارات خود، سازمان بهداشت جهانی را به سو مدیریت و پنهانکاری در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد.

وی مدعی شد: چین در خصوص ارائه اطلاعات درباره شیوع کرونا با شفافیت برخورد نکرد چرا که در این صورت امکان مهار بیماری ممکن بود.

رئیس جمهوری آمریکا که با انتقادات زیادی در خصوص نحوه مدیریت شیوع بیماری کرونا مواجه است در برهه اخیر چندین بار سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین و تلاش برای مخفی کردن اطلاعات متهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها