یک متخصص تغذیه به مردم توصیه کرد از خوردن آبمیوه‌های باز و لبنیات غیرپاستوریزه سنتی از جمله شیر، پنیر و خامه پرهیز کنند.
یک متخصص تغذیه به مردم توصیه کرد از خوردن آبمیوه‌های باز و لبنیات غیرپاستوریزه سنتی از جمله شیر، پنیر و خامه پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی احمدیان روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در نان های سنتی بعد از فرآیند پخت احتمال آلودگی از طریق محیط و عرضه وجود دارد به همین دلیل از منتظر ماندن در واحدهای نانوایی و پهن کردن نان برای خنک شدن در میز نانوایی جدا خودداری و نیز از خرد کردن نان توسط چاقو و برس‌های عمومی که در نانوایی‌ها است، پرهیز شود.

وی اظهار داشت: اگر از نایلون برای حمل نان به منزل استفاده می شود آن را داخل خانه نبرید و پس از خارج کردن نان آن را دور بیاندازید.

به گفته احمدیان، نان‌های کاملا صنعتی که همگی بسته‌بندی شده‌اند، آلوده به کرونا نبوده و استفاده از نان سنتی در صورت گرما دادن قبل از مصرف مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره انتقال ویروس کرونا از فرآورده های غیرصنعتی ادامه داد: مردم به خرید و مصرف آبمیوه های باز، لبنیات غیر پاستوریزه سنتی همچون شیر، پنیر، خامه و بستنی اصرار نداشته باشند و اگر تصور می کنند با جوشاندن شیر سنتی مشکل آلودگی رفع می شود، بهتر است بدانید جوشاندن شیر از نظر تغذیه ای و بهداشتی اصلا کاری درست و اصولی نیست.

به گفته احمدیان، سبوس برنج، ماکارونی، جو دوسر، گندم سیاه و سایر غلات سبوس دار مواد غذایی بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه کرونا است، زیرا ماندگاری طولانی، آماده سازی سریع و راحتی داشته و علاوه بر این در جذب فیبرها نیز نقش دارند.

وی افزود: سیب‌زمینی نیز از مواد غذایی ماندگار و منابع خوبی از کربوهیدرات است و پس از شست وشو و پخت کامل و مناسب این مواد غذایی را با پوست مصرف کرد.

احمدیان در مورد مصرف سوسیس و کالباس اظهار داشت: دمای پخت این محصولات نیز بالای ۷۰ درجه است، اما در مورد کالباس احتمال بروز آلودگی ثانویه هنگام باز کردن بسته بندی اولیه، برش زدن و گذاشتن آن در بسته در مغازه یا مرکز خرید وجود دارد اما در خصوص سوسیس این نگرانی وجود ندارد زیرا هم به صورت بسته بندی اولیه از کارخانه به فروش می رسد و مصرف کننده طی پخت و پز خانگی، مجددا آن را در معرض گرمای کافی قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها