یکی از مهم‌ترین سوالات ممکن در شرایط تعطیلی مسابقات ورزشی این است که در صورت برگزاری فشرده بازی‌های لیگ برتر، چه بر سر جام حذفی خواهد آمد.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین ، در پی تعطیلی مسابقات فوتبال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری‌ از مسئولین ورزشی کشور صراحتا بیان کرده‌اند که مسابقات فوتبال بعد از بهبود شرایط سلامت کشور و با مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ادامه خواهد یافت و تعطیلی‌ لیگ‌ها فوتبال به هیچ وجه مد نظر فدراسیون فوتبال نیست. از طرف دیگر طبق دستورات فیفا، برگزاری مسابقات جام حذفی در کنار بازی‌های لیگ الزامی است و نباید آن را فراموش کرد اما با توجه به زمان کمی که برای برگزاری ادامه مسابقات باقی مانده، بازی‌ها با حداکثر فشردگی باید برگزار شود و با وجود این امر، انجام ادامه مسابقات جام حذفی چطور ممکن است.

تیم‌ها باقی مانده در جام حذفی

در حال حاضر سه بازی از چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شده و تیم‌ها پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد سلیمان به مرحله نیمه نهایی راه یافته‌اند اما استقلال و سپاهان هنوز در یک چهارم نهایی به مصاف هم نرفته‌اند تا تکلیف چهارمین شرکت کننده در مرحله نیمه نهایی این مسابقات را مشخص کنند. این یعنی هنوز چهار بازی از جام حذفی ۹۹-۹۸ باقی مانده است.

مسابقات لیگ برتر

تا به امروز بیست و یک هفته از رقابت‌های این فصل از لیگ برتر برگزار شده و هنوز ۹ هفته باقی مانده است که با توجه به ضرورت برگزاری این ۹ هفته و با در نظر گرفتن تعطیلات بین هر فصل و شروع فصل بعدی، بازی‌های باقی مانده باید در فشردگی زیادی برگزار شود و جای هیچ وقفه‌ای در این بین وجود ندارد.

مهرزاد خلیلیان، رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش، در آخرین اطلاع رسانی خود، در هیمن رابطه، شروع تمرینات از اردیبهشت را غیرممکن دانسته است چرا که به گفته وی، ستاد ملی کرونا در ورزش، مجوز شروع تمرینات تیم ها را از ابتدای اردیبهشت صادر نکرده و قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. از طرفی هم، فدراسیون اعلام کرده که قبل از شروع ادامه مسابقات، به تیم‌ها سه هفته زمان برای آماده سازی داده خواهد شد و این یعنی در خوش بینانه ترین حالت ممکن مسابقات فوتبال از خرداد ماه برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها