رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز

تشکیل یک هزار و ۲۱ مورد پرونده تخلف صنفی در البرز

رئیس پلیس اماکن پایتخت گفت: 2 درصد از اصناف تهران علیرغم چند مرتبه تذکر به فعالیت غیر ضروری خود ادامه داده و در نهایت پلمب شدند.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن پایتخت در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت فعالیت اصناف در طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از ۶۰ هزار نظارت سلامت محور از اصناف توسط ۷۰ تا ۸۰ تیم متشکل از پلیس اماکن، تعزیرات، اصناف و ... انجام شد.

رئیس پلیس اماکن پایتخت با تاکید بر این مطلب که خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد اصناف همکاری بسیار خوبی در طرح داشتند تصریح کرد: علیرغم همکاری خوب بیش از ۹۵ درصد، مابقی به ادامه فعالیت خود پرداخته که در ادامه با تذکر پلیس نسبت به تعطیلی مغازه خود اقدام کرده و در نهایت 2 درصد که اصرار بر فعالیت غیر ضروری خود داشتند بعد از چند بار تذکر و بی توجهی برابر مقررات با هماهنگی دستگاه قضایی پلمب شدند؛ در این راستا به ۱۷۰۰۰ صنف نیز تذکر داده شد.

سرهنگ مرادی در خصوص چگونگی برخورد با اصناف و مغازه هایی که در یا کرکره مغازه را نیمه باز گذاشته و در داخل آن حضور دارند، گفت: تیم نظارتی پلیس بر فعالیت اصناف نظارت کامل دارد البته تعداد زیادی از اصناف همچون گلفروشی ها یا آکواریوم دارها یا اصناف اینچنینی مجبورند برای سرکشی به مغازه خود مراجعه کنند که به آنها نیز تذکر داده ایم که خیلی سریع کار خود را انجام داده و سپس مغازه را ببندند.

سرهنگ مرادی با بیان این مطلب که ممنوعیت فعالیت اصناف غیر ضرور تا 30 فروردین به قوت خود باقی است تصریح کرد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت اصناف باید در سامانه ثبت نام کرده و کد بگیرند؛ سپس با رعایت پروتکل وزارت بهداشت به فعالیت بپردازند.

وی گفت :سوپرمارکت‌ها، فروشگاه های زنجیره ای، تاسیسات فنی و خدماتی، نانوایی، مراکز عرضه میوه و سبزی و پروتئین، داروخانه‌ها، جایگاه های سوخت، مراکز تهیه غذای آماده و بیرون بر و اصنافی از این دسته مجاز به فعالیت تا ۳۰ فروردین هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها