یک مطالعه نشان می دهد کشورهایی که دارای برنامه واکسیناسیون گسترده ای از جمله باسیلوس کالمته-گورین (BCG) هستند ، تقریباً شش برابر نرخ مرگ و میر کمتری ناشی از کروناویروس نسبت به کشورهای دیگر دارند.
کد خبر: ۱۲۶۳۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  واکسن BCG که یک قرن پیش اختراع شد مصونیت سل (عفونت باکتریایی) را به دنبال دارد اما به نظر می رسد این واکسن فایده های دیگری هم دارد.

این واکسن سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و باعث می شود تا بدن قادر به محافظت از خود در برابر عفونت باشد.

پیش ازاین ثابت شده بود که در میان بومیان آمریکایی ، واکسیناسیون BCG در دوران کودکی توانست تا 60 سال پس از واکسیناسیون محافظت در برابر سل را انجام دهد.

روش دقیق این واکسن پایدار برای جلوگیری از عفونت های دیگر بسیار ناشناخته است اما ممکن است با تقویت مکانیسم های ذاتی سیستم ایمنی بدن باشد.

این اثرات به اصطلاح خارج از هدف شامل محافظت بیشتر در برابر بیماری های تنفسی می شوند و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده اند.

در انگلستان ، تمام دانش آموزان مدرسه ای بین 10 تا 14 سال از 1953 تا 2005 با این واکسن ایمن شدند.

با کاهش نرخ عفونت سل ، پزشکان واکسیناسیون گسترده را رها کردند و در سال 2005 فقط به موارد مشکوک تزریق واکسن را توصیه کردند.

محققان امیدوارند كه این واکسن سیستم ایمنی بدن را با فشار زیادی وادار كند تا در حالت آمادگی شدید قرار داشته باشد و قادر به شناسایی و از بین بردن ویروس قبل از تکثیر ویروس در بدن باشد.

محققان آمریكایی در مقاله خود می نویسند: "پس از تنظیم وضعیت اقتصادی كشور ، نسبت جمعیت سالمند و تراز مسیرهای اپیدمیك كشورهایی كه بیشترین آمار را دارند ، مشاهده و نتایج جالب توجه نشان داد ارتباط معنی داری بین استفاده از BCG و مرگ و میر ناشی از COVID-19 آن وجود دارد به این ترتیب کشورهایی که از این واکسن در سطح گسترده تر استفاده کرده اند نسبت به سایر کشورها مرگ و میرشان شش برابر کمتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها