رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای شهر کرج:

کرج نیازمند فسادستیزی و دوری از زد و بندهای رایج است

فرمانده ستاد کرونای تهران اعلام کرد:

پایتخت نقطه داغ کرونا در کشور / منطقه پاک نداریم

فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: شرایط کرونا در حال حاضر به صورتی است که آمار آن بالا بوده البته با فراز و نشیب‌هایی همراه است. همچنین به طور کلی در بحران کرونا پایتخت نقطه داغ محسوب می‌شود و هر گونه طرح و مداخله‌ای باید با اصل فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد.
فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: شرایط کرونا در حال حاضر به صورتی است که آمار آن بالا بوده البته با فراز و نشیب‌هایی همراه است. همچنین به طور کلی در بحران کرونا پایتخت نقطه داغ محسوب می‌شود و هر گونه طرح و مداخله‌ای باید با اصل فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علیرضا زالی در حاشیه برگزاری دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوع کرونا در تهران اظهار داشت: در جلسه امروز دغدغه و پیشنهادات اعضای شورای شهر مطرح شد و تصمیم گرفتیم که بیش از گذشته از پشتیبانی شورای شهر در مورد پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده کنیم.

وی افزود: بسیاری از پیشنهادات شورای شهری‌ها در ستاد کرونا نیاز به پیگیری دارد، بر همین اساس از ظرفیت مدنی شورا از این به بعد استفاده خواهیم کرد تا اقدامات بیشتری جهت مقابله با کووید 19 حاصل شود.

فرمانده ستاد کرونای تهران ادامه داد: پایتخت با حجم فراوان ترددها نسبت به سایر شهرها مواجه بوده و در حال حاضر هیچ منطقه پاکی به لحاظ نبود کرونا نداریم. میزان آلودگی این ویروس در تهران بالا است که البته ما با ردیابی تلفن همراه مبتلایان و نرم‌افزارهای تراکنش‌های مالی آنها برخی از مناطق را بیشتر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی گفت: طی روزهای آینده کار مشترکی را با شهرداری تهران در حوزه محله‌محوری آغاز می‌کنیم تا مشخص شود کدام محله مبتلایان بیشتری دارد و باید اقدامات گسترده‌تری برای آن انجام داد.

زالی در مورد حضور مردم تهران در سطح خیابان‌ها علی‌رغم وجود کرونا گفت: برخی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به حضور در خیابان و مراجعه به ادارات را دارند که با ارائه تسهیلاتی در زمینه چک‌ها، اجاره‌بها و مالیات می‌توان بخشی از این رفت‌وآمدها را کاهش داد. دولت هم باید بسته‌های حمایتی را هر چه سریعتر در نظر گیرد و آن را توزیع کند. ولی دسته دیگری از مردم بدون ضرورت در سطح شهر حضور می‌یابند که این مسأله اختلال‌هایی را نیز در شدت یافتن کرونا ایجاد می‌کند.

فرمانده ستاد کرونای تهران خاطرنشان کرد: شرایط کرونا در حال حاضر به صورتی است که آمار آن بالا بوده البته با فراز و نشیب‌هایی همراه است. همچنین به طور کلی در بحران کرونا پایتخت نقطه داغ محسوب می‌شود و هر گونه طرح و مداخله‌ای باید با اصل فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اصل باید با جامعیت بیشتر اعمال شود و شورای شهر هم کمک کند تا اقدامات اساسی صورت گیرد و با عجله از بحران عبور نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها