هر روزی که میگذرد وابستگی ما به تکنولوژی از جمله گوشی های هوشمند ، بیشتر و بیشتر می شود . این وابستگی به حدی رسیده است که حتی تصور جدایی از تکنولوژی هم برای ما بسیار سخت است چه برسد به اینکه قصد داشته باشیم از آن دوری کنیم . بیشترین وابستگی ما به گوشی موبایلی که داریم مربوط می شود ، حال سوالی که مطرح است این است که چه عاملی باعث می شود تا ما از گوشی موبایل خود دور شویم ؟
کد خبر: ۱۲۶۳۱۶۴

گوشی های هوشمند دارای قطعات جانبی بسیاری هستند اما نیازی به همه آنها ندارند و می توانند بدون اکثر قطعات جانبی ، بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند . مهمترین قطعه ای که اگر نباشد و یا مشکل داشته باشد گوشی موبایل نیز نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد ، باتری گوشی موبایل میباشد .

 

5علت بسیار اساسی که شارژ باتری گوشی را زود تر از زمان معمول خالی می کنند

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر کاربران با آن رو به رو هستند ، مشکل زود خالی شدن شارژ باتری گوشی میباشد . خالی شدن ناگهانی شارژ باتری می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که ما قصد داریم در این مقاله به 5 علت اصلی این مشکل اشاره کنیم . هیچ تفاوتی ندارد که شما قصد خرید باتری گوشی ال جی داشته باشید یا خرید باتری گوشی هواوی  و یا هر باتری دیگری . با رعایت کردن موارد زیر می توانید از خالی شدن سریع باتری کوشی خود جلوگیری کنید .

کار کردن با گوشی در هنگام شارژ

متاسفانه یک عادت بسیار اشتباهی که بسیاری از کاربران آن را دارند ، عادت کار کردن با گوشی موبایل در حین شارژ شدن میباشد . بسیاری از افراد به دلیل زیادی استفاده از گوشی ، اجازه استراحت به گوشی را نمی دهند حتی در زمان شارژ . کار کردن با گوشی در زمان شارژ اگر به دفعات تکرار شود باعث ایجاد اختلال بین سیستم نرم افزاری و سخت افزاری گوشی خواهد شد . این اختلال بدین معناست که سیستم نرم افزاری گوشی نمی تواند میزان دقیق باتری را تشخیص دهد و همین امر باعث خالی شدن ناگهانی شارژ باتری می شود .

جدا کردن و متصل کردن شارژر در زمان شارژ

یکی از دلایل اصلی کاهش عمر باتری گوشی و خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل ، جدا کردن و متصل کردن پیوسته شارژر در زمان شارژ میباشد . بسیاری از افراد در هنگام شارژ برای استفاده از گوشی ، گوشی خود را از شارژ جدا می کنند و بعد از اتمام کار خود دوباره شارژر را متصل می کنند . اگر این فرآیند به دفعات تکرار شود می تواند باعث باد کردن باتری شما شود . یکی از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی ، باد کردن باتری میباشد .

استفاده از شارژر تقلبی برای شارژ گوشی

هر باتری دارای یک شدت جریان ورودی و یک شدت جریان خروجی میباشد که باید شارژر مورد استفاده بتواند انرژی را برابر با شدت جریان ورودی باتری به آن تحویل بدهد . متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه هزینه کمتری برای خرید شارژر انجام دهند به سراغ شارژر های تقلبی می روند . شارژر های تقلبی بدلیل وجود مواد بی کیفیت در ساخت آنها نمی توانند به درستی انرژی را منتقل کنند .

یکی از موارد بسیار مهمی که وجود دارد این است که باید انرژی بصورت یکنواخت وارد باتری شود ، این درحالی است که شارژر های تقلبی بدلیل استفاده مواد بی کیفیت ، علاوه بر اینکه نمی توانند انرژی را با شدت جریان ورودی باتری به باتری تحویل دهند ، نمی توانند انرژی را هم بصورت یکنواخت وارد باتری کنند .

استفاده از شارژر های تقلبی در دراز مدت می تواند باعث باد کردن باتری شود . باد کردن باتری هم عامل اصلی خالی شدن ناگهانی باتری گوشی میباشد .

استفاده از نرم افزارهای مخرب

یکی دیگر از عوامل اصلی که باعث کاهش سریع شارژ باتری گوشی می شود ، وجود نرم افزار های مخرب در گوشی میباشد . بسیاری از نرم افزار ها با عنوان های آنتی ویروس ، مدیریت باتری ، فایل منیجر و ... عملکرد ویروسی دارند . باید به این نکته توجه داشت که نباید هر اپلیکیشنی را روی موبایل خود نصب کنید . بسیاری از اپ ها دارای عملکرد ویروسی هستند و همین که روی گوشی نصب می شوند و مجوزهای لازم را از سمت شما دریافت می کنند باعث ایجاد اختلال در سیستم می شوند .

برای نصب اپلیکیشن های معتبر حتما از مارکت های معتبر استفاده کنید و از دانلود اپلیکیشن از طریق اینترنت و سایت ها جدا خودداری نمایید .

کالیبره کردن نکردن باتری موبایل

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کاربران مرتکب می شوند ، بی اهمیت بودن به کالیبره کردن باتری میباشد . در اصطلاح به عمل کالیبره کردن ، راه اندازی مجدد باتری گوشی می گویند . پیشنهاد ما در رایااستور به تمامی مشتریان خود این است که حتما هر ماه باتری موبایل خود را کالیبره کنند . کالیبره کردن باتری فواید بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد :

  • خالی کردن شارژ کاذب
  • راه اندازی مجدد باتری
  • جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی
  • جلوگیری از خالی شدن سریع باتری گوشی
  • بهبود عملکرد باتری
  • افزایش عمر باتری موبایل
  • .....

 

اگر به تمامی نکات گفته شده عمل کنید ، برای همیشه از شر مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی خودتان راحت خواهید شد .

اگر به هر دلیلی نیاز دارید باتری گوشی خود را تعویض کنید ، حتما از رایااستور خرید باتری خودتان را انجام دهید چرا که :

  • تنها مرجع تخصصی فروش انواع باتری موبایل در کشور است
  • تمامی باتری ها 100% اورجینال هستند
  • تمامی باتری ها 120 روز گارانتی تعویض دارند
  • تمامی باتری ها 48 ساعت گارانتی بازگشت وجه دارند
  • مشاوره با کارشناسان رایااستور کاملا رایگان است
  • تمامی باتری ها شامل گارانتی قیمت هستند
  • تمامی باطری ها شامل گارانتی کیفیت هستند
  • تمامی باتری ها شامل گارانتی اصالت و سلامت هستند
  • + کلی مزایای دیگر

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها