افراد مبتلا به آسم و دیگر بیماری های ریوی نسبت به دیگر افراد بیشتر در خطر ابتلا به طیف شدید کوید19 و یا همان ویروس کرونا هستند.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از webmd ، آلبرت ریزو مدیر ارشد پزشکی انجمن ریه آمریکا گفت: «سلامت همه افراد در خطر تحت تاثیر قرار گرفتن با ویروس کرونا قرار دارد اما افرادی با بیماری های ریوی و دیگر اشکالات مربوط به خودایمنی بی دلیل بدن در برابر این ویروس بیشتر آسیب پذیر هستند».

وی همچنین گفت که ویروس کرونا می تواند باعث عفونت ریه و در نتیجه ذات الریه شود و طیف وسیعی از علائم از خفیف یا شدید را رقم بزند.

ریز, گفت ، برای افرادی که از بیماری های مزمن ریه مانند آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) رنج می برند به شدت توصیه می شود تا پزشک خود را در مورد هرگونه علائم یا تغییر در سلامتی خود مطلع کنند.

کلیه بیماران مبتلا به بیماری های ریوی - از جمله بیماران مبتلا به سرطان ریه که ممکن است سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند - باید به شدت مراقب خود باشند تا به دام ویروس کرونا نیفتند.

علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی ، اقدامات دیگری شامل شستشوی کامل دست حیاتی است. تماس با صورت ، بینی ، دهان و چشم ها نیز باید ممنوع شود و به هیچ عنوان این افراد نباید با افراد آلوده ارتباط برقرار کنند.

البته افرادی که سیگار می کشند یا نیز در معرض خطر عوارض جدی COVID-19 قرار دارند. به عبارت دیگر سیگاری ها نیز مانند افرادی که مشکل ریوی دارند در برابر ویروس کشنده کرونا به شدت آسیب پذیرند.

استعمال سیگار با التهاب ریه و کاهش عملکرد سیستم ایمنی در مجاری هوایی ریه مرتبط است، که هر دو در صورت مواجهه با ویروس کرونا می توانند احتمال بروز عوارض را افزایش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها