سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق اعلام کرد، جابجایی اخیر نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های نظامی ارتباطی به راکت‌پراکنی‌ها علیه برخی از پایگاه‌ها ندارد و آمریکا در حال حاضر بیش از پنج هزار نظامی خود را در عراق حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روز گذشته بود که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.

ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه «القائم» در استان الانبار و «القیاره» در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داده بود.

روزنامه «الشرق الاوسط» در همین زمینه درباره علت خروج نیروهای مذکور از «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش سوال کرده است که وی در پاسخ گفت: عملیات تحویل پایگاه‌ها به نیروهای عراقی از پیش برنامه‌ریزی شده و ارتباطی با شیوع کرونا یا حملات اخیر به این پایگاه‌های عراقی که میزبان تعدادی از نیروهای ائتلاف هستند، ندارد.

این روزنامه سعودی در ادامه از کاگینز پرسید «آیا خروج از پایگاه‌های نظامی به معنای کاهش تعداد نیروهای ائتلاف در عراق است؟» که وی پاسخ داد: تعدادی از نیروهای ائتلاف به پایگاه‌های دیگر در عراق و کویت و با هماهنگی دولت این دو کشور منتقل خواهند شد و برخی از آنها به کشور بازمی‌گردند.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها در حال حاضر ۵۲۰۰ نفر از نیروهای خود را در عراق حفظ خواهند کرد و هزاران نفر از مستشاران و مربیان نظامی تابع ائتلاف بین‌المللی از کشورهای دیگر مهم حضور دارند. برخی نیروها که از پایگاه‌های عراقی خارج می‌شوند به کشورهایی میروند که از آنجا آمده‌اند و عده‌ای به پایگاه‌های دیگر در منطقه منتقل می‌شوند.

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه هفته جاری در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند.

دیروز (یکشنبه) «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «الفتح» خواستار برگزاری جلسه‌ پارلمان به همین منظور شد.

همچنین یک منبع امنیتی عراق دیروز اعلام کرد، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الاسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها