یک متخصص فیزیولوژی ورزشی با تاکید بر اینکه حتی در روزهای ماندگاری در منزل نباید ورزش را فراموش کرد، گفت: ورزش علاوه بر تناسب اندام می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
کد خبر: ۱۲۶۲۴۷۶
به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مرجان افغان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای شیوع کرونا ویروس می‌توانیم در خانه ورزش کنیم، گفت: بهترین تمریناتی که می‌توان در منزل انجام داد، تمرینات نشسته روی صندلی و یا ایستاده است. البته کسانی که زانو درد یا کمر درد دارند باید توجه کنند که نمی‌توانند هر ورزشی را انجام دهند. از سوی دیگر افرادی که در گذشته مشکلی نداشتند و می‌توانستند پیاده روی کنند، تمرینات دارای پرش نیز انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، ادامه داد: فعالیت ورزشی به شکل روزی نیم ساعت بسیار مفید است. در صورتی که حرکات ورزشی به گونه‌ای باشد که ضربان قلب و شدت تنفس را (مانند تمرینات هوازی)، اندکی افزایش دهد، بهتر است. دویدن آرام به صورت درجا، پروانه زدن، لِی لِی کردن و... از جمله تمریناتی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهند.

افغان با تاکید بر اینکه اینگونه ورزش‌ها تنها برای زمان پیش از بروز بیماری توصیه می‌شود، افزود: داشتن وسایل‌ ورزشی همچون دمبل، کش‌های مقاومتی ورزشی و... سبب می‌شود تمرین‌های بیشتری مشابه آنچه در باشگاه‌های ورزشی اتفاق می‌افتد را بتوان انجام داد. البته کسانی که باشگاه می‌روند بهتر می‌توانند حرکت با وسایل را انجام دهند؛ چراکه نحوه استفاده از آنهارا بهتر بلد هستند، در غیر این صورت تمرینات هوازی خیلی بهتر است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها