کم کم سال 98 آخرین نفس‌های خودش را میکشد به تعبیر حضرت حافظ "ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی" و خود را آماده کنیم برای دورهمی نوروزی با آهنگ‌های شاد و نوروزی.
کد خبر: ۱۲۶۲۴۰۲

نوروز؛ قدیمی ترین عید و بزرگترین جشن فارسی زبانان دنیا، نوروز میباشد که به گفته مورخین از اولین سال‌های تشکیل حکومت‌های ایرانی هر ساله، روز اول بهار را به عنوان عید نوروز جشن میگرفتند. نوروز به عنوان بزرگترین عید ایرانیان، دارای رسم و رسوم و سنت‌های خاص خودش می باشد.

از رسم و رسوم‌های مهم نوروز دید و بازدید عیدانه است که به خاطر شرایط ویژه امسال و شیوع کرونا قطعا تحت تاثیر این مسئله باید از آن اجتناب کرد و به دید و بازدید مجازی رضایت داد.

با این آهنگ‌ها نوروز ۹۹ رو توی خونه سر کنیم

از طرفی میتوان بابت سلامت روحی و جسمی و از همه مهمتر شکفتن دوباره در فصل بهار شاکر خداوند متعال بود.

جشن نوروز امسال را برای امنیت بیشتر و سلامتی عزیزانمون در همان جمع کوچک و صمیمی خانواده و با آهنگ‌های شاد و نوروزی برگزار میکنیم.

نوروز و موسیقی

در تاریخ همواره به جشن‌های نوروز و آهنگ‌های نوروزی بسیار اشاره شده است که نشان دهنده کنار هم بودن این دو مقوله است. امروزه هم در نزدیکی‌های نوروز، اکثر ما منتظر شنیدن صدای دهل و سرنای نوروزی از داخل کوچه هستیم و کم کم خود را آماده نوروز میکنیم. البته که از دعاهای قدیمی نوروز یا حتی دعای تحویل سال هم نباید بگذریم که خود جلوه خاصی به نوروز میدهند و برای مردم سالی پر از خوشی و اتفاقات خوب آرزو میکنند. از طرفی با توجه به ماهیت شاد نوروز و بزرگ بودن این مناسبت مشاهده میشود که هر ساله بین خوانندگان موسیقی یک رقابت جذاب به منظور انتشار آهنگ شاد و یا آهنگ نوروزی میباشد که در نهایت برنده این مسابقه مردم هستند با دست بازی از انتخاب‌های شاد و نوروزی. در ادامه تعدادی از آهنگ‌های نوروزی و شاد منتشر شده در وب سایت موزیکیشو را با هم میبینیم و بررسی میکنیم.

معرفی آهنگ‌های شاد و نوروزی

اولین آهنگ نوروزی لیست را به جانشین برحق صدای قدسی استاد شجریان اختصاص میدهیم. در سال‌های گذشته یکی از ترکیب‌های برنده موسیقی اصیل ایرانی، همکاری‌های همایون و سهراب پورناظری بود. در سال 97 این دو موسیقیدان برجسته با انتشار آلبوم من، غوغای بزرگی در صنعت موسیقی به راه انداختند. اشعار زیبای به کار رفته در این آلبوم و آهنگسازی فوق العاده آن، از عوامل اصلی موفقیت این آلبوم فوق العاده بود. در این البوم قطعه شماره 7 نوروز نام دارد که از شادترین آهنگ‌های نوروزی منتشر شده در تاریخ موسیقی است. اشاره به قدمت نوروز و رسوم نوروزی و از طرفی ملی خواندن همایون شجریان، کاملا غرور ملی را در مخاطب احیا میکند و همین باعث شده تا این آهنگ همواره در لیست آهنگ‌های نوروزی قرار گیرد.

با این آهنگ‌ها نوروز ۹۹ رو توی خونه سر کنیم

 

سال 96 بود که قطعه بغض از گروهی به نام ایهام پخش شد و آن روزها همه دنبال یافتن اعضای این گروه بودند. پس از گذشت زمان و انتشار قطعات جدید و تیزر رسمی قطعات کم کم دو عضو این گروه مشخص شدند و تعجب همگان برانگیخته شد.

زانیار خسروی که به دنبال تجربه فضایی جدید و ارتباط با مخاطب جوان و نوجوان بود، در همکاری با مازیار لشنی جوان، خواننده آوازهای اصیل ایرانی، توانستند گروهی موفق به نام ایهام را پایه گذاری کنند که در ادامه با انتشار قطعات فوق العاده و شنیدنی بیش از پیش معروف شدند.

این گروه دوست داشتنی در سال 98 با انتشار آهنگ شاد و عاشقانه تب و تاب، توانست تاب دل مخاطبین را برباید و در لیست بهترین ها قرار گیرد. تب و تاب که باز هم یک آهنگ تلفیقی زیباست، عاشقانه‌ای است بی نهایت زیبا و احساسی که زانیار و مازیار توانستند به خوبی در بیان آن موفق باشند و نتیجه آن هم از تعداد دانلود و استوری و دابسمش‌های ساخته شده مشخص است. باشد که در این روزهای سخت، با آهنگ شاد تب و تاب لحظه‌های شادی را سپری کنیم.

 

با این آهنگ‌ها نوروز ۹۹ رو توی خونه سر کنیم

دیگر خواننده موفق سال 98 که جوان است و جویای نام، آرون افشار خوش صدا و با شخصیت است. این جوان دوست داشتنی که با آهنگ گیسو پریشان توانست شهرت و محبوبیت قابل توجهی بدست آورد، در نوروز 98 با انتشار آهنگ شاد و پرانرژی طبیب ماهر توانست بازار موسیقی را با صدایی جدید آشنا کند. این آهنگ شاد که در کنار گیسو پریشان دو تا از بهترین آهنگ‌های این خواننده هستند، در اکثر لیست‌های آهنگ‌های شاد حضور دارند که از رسانه موزیکیشو قابل دریافت هستند.

دیگر از صداهای متفاوت سال 98 که مسیر موفقیت را به خوبی طی کرد و با صدا و قدرت خوانندگی اش جواب همه حاشیه ها را داد، رضا بهرام دوست داشتنی است. خواننده خوش اخلاق و خوش صدای موسیقی پاپ که به خاطر صدای خاصش و شعرهای عاشقانه‌اش مخاطبین زیادی دارد و بسیار دلنشین و زیبا میخواند. رضا بهرام در اوایل سال 98 با انتشار قطعه نسبتا شاد و خوش فاز و پر احساس گل عشق، توانست اثر متفاوتی ارائه دهد و یکی از برترین آهنگ‌های سال 98 را منتشر کند. این آهنگ شاد و عاشقانه قطعا یک انتخاب خوب و آرامش بخش است که میتواند در دورهمی نوروزی خانوادگی مورد استفاده قرار گیرد.

 

با این آهنگ‌ها نوروز ۹۹ رو توی خونه سر کنیم

یکی دیگر از برترین و ماندگارترین آهنگ‌های نوروزی تاریخ موسیقی که درست است شاد نیست اما یادآور کلی خاطره و اتفاقات خوش است، آهنگ فوق العاده و خاص کودکانه یا بوی عیدی بوی توپ فرهاد مهراد میباشد. در دهه 50 با اوج گرفتم فرهاد مهراد و همچنین همکاری‌های موفق این خواننده دوست داشتنی با 2 بزرگمرد حوزه موسیقی یعنی شهریار قنبری و اسفندیار منفردزاده، توانستند آهنگ‌های فوق العاده و خاطره انگیزی منتشر کنند. از زمان انتشار این آهنگ تا الان بیشتر از 40 سال میگذرد و هنوز این آهنگ زیبا و شنیدنی یکی از امضاهای اصلی نوروز است که ما را یاد خاطرت خوب بچگی، دورهمی‌های خانه مادربزرگ، عیدی لای قرآن و ... می‌اندازد و با اینکه بارها بازخوانی شده است، اما همواره با صدای خاص و رسای فرهاد مهراد در یاد همه ایرانیان باقی میماند. درست است که دیگر بین ما نیست، اما یادش و آهنگ‌های ماندگارش همواره در خاطر و قلب ما خواهد ماند.

امسال نوروز در شرایط ویژه ای قرار است برگزار شود، درقرنطینه و به دور از سفرهای نوروزی و دید و بازدید. همه این احتیاط‌ها فقط به یک دلیل است و آنهم سلامتی شما و جامعه و خارج شدن هرچه زودتر از این شرایط است. حال بهتر است که به همین جمع کوچک خانوادگی قناعت کنیم و سعی کنیم از لحظات با هم بودن لذت ببریم و با استفاده از آهنگ‌های نوروزی و شاد موزیکیشو، سال 99 را با دلخوشی‌های کوچک آغاز کنیم و برای خوشبختی و سلامتی مردم ایران و سرزمینمان دعا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها