مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در بسیاری از استان‌ها نظیر قم، اصفهان، مرکزی، همدان، فارس و سیستان و بلوچستان و فردا (دوشنبه) در استان‌های شمال‌شرق و شرق کشور بارش پرحجم و بیش از 30 میلی‌متر داریم.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی که از دیروز در کشور فعال شده است، در بسیاری از نقاط کشور موجب بارش برف و باران شده است و امروز بر شدت آن افزوده می‌شود و همه کشور را درگیر بارش می‌کند که در برخی نقاط و مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 4 فروردین در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور نیز بارش خواهیم داشت و روز سه‌شنبه 5 فروردین در شمال‌شرق کشور باران داریم اما امروز در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش باران، برف و وزش باد شدید هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های قم، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و همچنین شمال اصفهان، شرق خوزستان، شرق لرستان، شمال فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان و غرب هرمزگان است. که در این نقاط بارش‌های پرحجم و بیش از 30 میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: همچنین در استان‌های مرکزی، همدان، شرق لرستان و غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های تهران، البرز، مازندران و سمنان امروز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده 4 فروردین بارش‌ها در نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌شرق کشور فعال است ضمن آنکه بارش‌های پرحجم (بیش از 30 میلی‌متر) در خراسان رضوی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود همچنین روز آینده بارش پرحجم در سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

وی گفت: روز سه‌شنبه 5 فروردین در شمال‌شرق کشور یعنی استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شرق سمنان، شرق یزد، گلستان و خراسان شمالی بارش داریم و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش در پایتخت گفت: امروز در جنوب و شرق تهران بارش قابل توجه داریم و فردا نیز در تهران بارش‌ها ادامه دارد و سپس پایان می‌ِیابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها