یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره درمان تغذیه‌ای بیماری ام اس توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۳۶
به گزارش جام جم آنلاین، خدیجه رحمانی،متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  بیماری ام اس بیشتر در بین بانوان رایج است و کمبود ویتامین D یکی از عوامل مهم ایجاد این بیماری است.

او تصریح کرد: بیماران مبتلا به ام اس می‌توانند ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از نور آفتاب که مهم‌ترین منبع این ویتامین است، دریافت کنند. افراد به خاطر داشته باشند نور مستقیم خورشید بهترین گزینه است البته از منابع خوراکی ویتامین D. مثل غلات غنی شده با ویتامین D، جگر گاو و روغن کبد ماهی هم می‌توان استفاده کرد.
رحمانی  بیان کرد: ویتامین‌های C و E و گروه B و املاح معدنی مانند: منگنز، منیزیم، سلنیم و روی برای تامین سلامت افراد مبتلا به ام اس ضروری است و پیشنهاد می‌شود تا غذا‌هایی را که منابع خوبی از این مواد هستند مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: میوه و سبزی‌های تازه بخصوص سبزی‌های دارای برگ سبز پررنگ مثل اسفناج منبع خوبی برای دریافت املاح و ویتامین‌های مورد نیاز این افراد است. همچنین ماهی ساردین و سالمون به سبب آن که منبع خوبی از امگا ۳ و امگا ۶ هستند برای ام اسی‌ها مفید به نظر می‌رسند.

رحمانی ادامه داد: یکی از عوارض ام اس، لخته شدن خون است که برای جلوگیری از آن پیشنهاد می‌شود افراد مبتلا به ام اس ویتامین K مصرف کنند. روغن زیتون، جوانه بروکسل، کلم بروکلی، کلم، اسفناج، بامیه، جعفری خام، کلم پیچ، شلغم و کاهو منابع خوبی از ویتامین K هستند.

او در پایان گفت: دارچین و زنجبیل به علت گرمی بالا و کاهش التهاب برای بیماران مبتلا به ام اس بسیار مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها