سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یک روند روبه‌رشد ۵ ساله را در یک سال و نیم طی کردیم و در حال حاضر در ۳ جام مدعی هستیم.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در خصوص تعطیلی لیگ برتر فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا و شرایط این روز تیم‌های فوتبالی گفت: در این 40 سال که در فوتبال بودیم چنین تجربه‌ای را نداشتیم ولی چیزی که خیلی مهم است، این است که ملت ایران همبستگی خوبی دارند. شرایط سختی است و همه بلاتکلیف هستیم و آن شادی، خوشحالی و لذتی که از فوتبال باید ببریم را نداریم.

وی در خصوص تشکیل کمپین «فوتبال یک - کرونا صفر»، کمک‌هایی که محمد نادری انجام داده و اینکه آنها هم کار خاصی در این خصوص انجام داده‌اند، تصریح کرد: از محمد نادری تشکر می‌کنم، او را من از مقاومت به تراکتور بردم و بازیکن و انسان بسیار شریف و بزرگواری است، به او تبریک می‌گویم. باشگاه فرهنگی سپاهان هم همیشه در این مواقع پیشگام بوده و خود ما هم طبیعتا کار کردیم. الان شب عید است و با توجه به مشکلات اقتصادی باید یک کارهایی را انجام دهیم تا بتوانیم بعضی از هموطنان عزیزمان را خوشحال کنیم. یک همت همه‌جانبه انجام شده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات و حواشی دیدار برگزار نشده سپاهان و پرسپولیس باعث شد تابش قربانی شود؟ خاطرنشان کرد: آقای تابش، انسانی شریف و با اصالتی است. او 50 سال به مملکت خدمت کرده است. در عرصه مخابرات خیلی زحمت کشید، پدر او هم زحمات زیادی کشیده است و خاندان بسیار بزرگ و اصیلی هستند.

قلعه‌نویی افزود: بعد از آقای حریری آقای تابش شناسنامه سپاهان است. در بازی با پرسپولیس هم، سپاهان واقعا می‌خواست بازی کند. من مسئول فنی هستم و برای این بازی اردو برگزار کردیم. من یک گله دارم و این است که شیوع ویروس کرونا را می‌توانستند اوایل بهمن اعلام کنند و اگر آن زمان تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شد الان به این شرایط حاد نمی‌رسیدیم. اگر این کار را همان موقع انجام می‌دادند بهتر نبود؟ تماشاگران ما سرمایه اصلی ورزش هستند و فوتبال بدون آنها لذتی ندارد. زمانی که در هتل بودیم من شرایط را مدیریت کردم که اتفاقی برای کسی نیفتد. ساعت 5 بعدازظهر برای بازی اعلام آمادگی کردیم. من از آقای جلال مرادی گله دارم که گفتند ما 16:15 به ورزشگاه رسیدیم در صورتی که ما 16:35 به ورزشگاه آمدیم و با چه سرعتی خودمان را آماده کردیم تا برای ساعت 5 بعدازظهر آماده بازی باشیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: قانون می‌گوید که ناظر دو تیم را صدا کند و داوران را به زمین بفرستد. ساعت 5 بعدازظهر آماده بازی بودیم. آقای تابش هم همه فکر و ذکرش این بود که اتفاقی نیفتد و از مقامات استانی کسب تکلیف می‌کرد. تا قبل از ساعت 3:30 شرایط حاد بود و بعد از آن یکسری رفتارها شد که الان جای گفتن آن نیست. تمام کارهایی که برای بازی با ذوب‌آهن انجام دادیم در بازی با پرسپولیس هم انجام دادیم. 2-3 هزار نفر در جلوی هتل حضور داشتند و نیروی انتظامی هم در آرام کردن جو تا ساعت 3:30 خیلی زحمت کشید ولی بعد از آن یکسری اتفاقات دیگر افتاد که نمی‌خواهم آن را باز کنم. بعد از آن راه باز شد و بازیکنان این شرایط را دیدند از نظر روحی و روانی به هم ریخته بودند و ما 4:35 بعدازظهر به ورزشگاه رسیدیم و ساعت 5 هم آماده بازی بودیم. از روز قبل از بازی اعلام آمادگی کردیم. به هر حال هر تیمی دوست دارد جلوی تماشاگرانش بازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود فاصله 10 امتیازی سپاهان با صدر جدول امیدی به قهرمانی تیمش دارد؟ عنوان کرد: 1.5 سال پیش که مسئولیت سپاهان را برعهده گرفتم، تیم 4-5 سال بود که شرایط خوبی نداشت و یک پروسه زمانی 3-4 ساله با یک بودجه خیلی خوب نیاز داشت تا به شرایط آرمانی برسد. بعضی از دوستان یکسری اطلاعات غلط می‌دهند. ما از نظر بودجه‌ای شاید تیم پنجم جدول باشیم و این موضوع را با سند می‌گویم، اتفاقا سپاهان از نظر هزینه‌ای چارچوب خوبی داشته که براساس آن چارچوب ما هزینه کردیم.

قلعه‌نویی یادآور شد: ما برای حتی برای خرید بازیکنان خارجی هم خوب کار کردیم. شما ببینید تیم‌های دیگر در سال‌های اخیر چند بازیکن خارجی گرفتند؟ حتی یک باشگاه بوده که 7 بازیکن خارجی گرفته است. ما یک روند روبه‌رشد 5 ساله را در 1.5 سال طی کردیم. تیمی مثل منچستریونایتد بعد از فرگوسن توانست به شرایط آرمانی‌اش برگردد؟ آنها که دیگر مشکل زمین تمرین، پرواز و ... ندارند. خدا کمک کرد و سپاهان در 1.5 سال راه 5 ساله را طی کرد.

سرمربی سپاهان ادامه داد: امسال در 3 جام مدعی هستیم، در لیگ قهرمانان آسیا سپاهان اندازه 3 نماینده دیگر امتیاز کسب کرده و حتی یک امتیاز هم بیشتر دارد. ما هنوز تیم دوم لیگ هستیم و در جام حذفی هم حضور داریم. بعضی‌ها می‌گویند سپاهان تیم پرستاره است. چند سال پیش نیازمند و محبی و کریمی کجا بودند؟ شایان مصلح، امید نورافکن و سروش رفیعی بازیکنانی بودند که باشگاه‌های قبلی‌شان نخواستند ولی ما آمدیم و یک تیم را درست کردیم. بعضی از دوستان تبلیغ منفی می‌کنند، ما از نظر مالکیت فوتبالی تیم دوم یا سوم جدول و از نظر ایجاد موقعیت تیم اول جدول هستیم.

وی افزود: سپاهان کجا به مشکل خورد؟ ما براساس بازی‌ای که می‌کنیم مزدمان نگرفتیم و بازی‌هایی که مساوی کردیم و بازی‌هایی که نتیجه را از دست دادیم حق‌مان پیروزی بود. ایرادمان جایی بود که ساختار خوب دفاعی تیم خوب نیم‌فصل اول را از دست دادیم. پورقاز و وولسیانی را از دست دادیم. کی‌روش دیر به ما اضافه شد و بعد از اینکه مرخصی رفت و با تاخیر برگشت و بعد از آن مصدوم شد. من به تیم پرسپولیس تبریک می‌گویم، این تیم در این چند سال تغییراتی نداشته ولی سپاهان در این چند سال شرایط خوبی نداشته و از سال گذشته تیم را تحویل گرفتیم و یک تیم بسیار خوب درست کردیم. در نیم‌فصل دوم یک مقدار بالانس تیمی‌مان به هم ریخت. ما در همه بازی‌هایی که مساوی کردیم حق‌مان بود که برنده باشیم.

قلعه‌نویی در پایان گفت: در پایان سال از کسانی که از من رنجیده‌اند، حلالیت می‌طلبم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها