ویروس کرونا صنعت ورزش جهان را فلج کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۱۰

به گزارش جام جم آنلاین ، به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ورزش در تمامی رشته ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. اکثر لیگ های فوتبال جهان از جمله لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، لوشامپیونه و بوندسلیگا تعطیل شده اند.

تمامی رقابت های بسکتبال و NBA آمریکا نیز کنسل شدند و برگزاری رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر نیز به تعویق افتاده است.

اما اکنون خبرهای بسیار بزرگ تری یکی پس از دیگری منتشر می شود.

نخست اینکه رقابت های یورو 2020 و یا همان جام ملت های اروپا به احتمال فراوان یک سال به تعویق می افتد و به جای سال 2020 در سال 2021 برگزار خواهد شد.

اما خبرمهم تر درباره المپیک 2020 است. با وجود تاکید فراوان مسئولان ورزش ژاپن که این رقابت ها در موعد مقرر برگزار خواهد شد اما ترس از ویروس کرونا باعث شده تا مسئولان عالی رتبه ورزش جهان در حال تصمیم گیری در رابطه با کنسل کردن کلی این رقابت ها و یا تعویق در زمان برگزاری رویداد باشند. پیش از این شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تاکید کرده بود که این رقابت ها در موعد مقرر برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. برخی از کارشناسان سخنان آبه را بیش از اندازه خوشبینانه توصیف می کنند.

روز گذشته سایت اسپورتولوژی نیز خبر داد حساب و کتاب میزان خسارات وارده به صنعت ورزش جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از یک سال زمان می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها