دوربین مداربسته در شرایط جرم و امنیت امروزی می تواند پشتیبان مناسبی برای ارتقاع سطح امنیت و آرامش در جوامع بشری گردد.
کد خبر: ۱۲۶۱۸۵۱

دوربین مدار بسته از زمانی که والتر بروچ آلمانی آن را اختراع نمود، روند صعودی و پیشرفت را در تکنولوژی طی نموده است شاید روزی کسی فکر نمی کرد دوربین مداربسته بتواند جایگزین مواردی از نیروی انسانی یا ماموران شبگرد عصر قدیم و انتظامات امروزی گردد. روشی که شاید هر چند دارای خطا باشد ولی نظارت و امنیت مناسب و کافی را به ارمغان می آورد.

با پیشرفت تکنولوژی و علم، عرصه حضور دوربین مداربسته با مدل ها و امکانات برتر و خاص بسته به سلیقه تمام گروه های نیازمند به دوربین مداربسته تولید ، و آرامش بیشتر و حفاظت فردی و جمعی را محقق گردانید.

دوربین مداربسته و انواع آن

دوربین مداربسته و تاریخچه ای از اختراع تا به امروز:

در دهه هفتاد میلادی دوربین های مداربسته نظارتی در کشور امریکا و انگلیس شروع به کار نمودند و جهت نظارت شهری مورد استفاده گردید در این سری از دوربین ها علاوه برپخش آنلاین، اطلاعات بر روی نوارهایی کاست مانند ضبط و جهت تحلیل و بررسی مورد استفاده قرار می گرفت.

دو دهه بعد بود که دوربین مداربسته با توجه به افزایش جرم و مشکلات اجتماعی شهری اعم از دزدی تصادفات و غیره مورد توجه بیشتر قرار گرفت و در سال 2000 با تکنولوژی مدرن تر و پیشرفته تر پا به منصه حضور نهاد و به گونه همه گیر جهت نظارت عمومی و خصوصی مورد استفاده گردید.

 

دوربین مداربسته و انواع آن

مدل ها مورد استفاده دوربین مداربسته از دهه 90 میلادی تا به امروز را می توان به صورت زیر تقسیم بندی نمود:

دوربین مداربسته آنالوگ :

سری اول دوربین های مداربسته انالوگ، حسگرهایی را دارا بودند که سیگنال به یک تقویت کننده ارسال میشد و تصاویر به دست امده به صورت PAL یا NTSC به دستگاه ضبط ارسال میگردید المان تصاویر به صورت تی وی لاین اندازه گیری میشد و هر چه این المان بالاتر بود کیفیت تصویر بالاتر میرفت ولی به علت محدودیت این نوع دوربین مداربسته رفته رفته در حال منسوخ شدن می باشد.

دوربین مداربسته HD

این سری از دوربین های مداربسته با تکنولوژی جدیدتر از دوربین های انالوگ و از طریق شرکت های معتبر به صورت HD روانه بازار گردید که در این مدل دوربین های مداربسته کیفیت تصاویر 1080 بوده در صورتی که در دوربین های انالوگ 700 tvl بوده است. در دوربین های مداربسته AHD طول کابل کشی تا 500 متر اجازه اجرا را میدهد که باعث مقرون به صرفه بودن این نوع دوربین های مداربسته می گردد. همچنین این نوع دوربین ها به صورت فلزی و پلاستیکی و واتر پروف ( ضد آب) تولید می گردد. و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر از دوربین های تحت شبکه می باشد.

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

این نوع دوربین های مداربسته بعد از دریافت تصاویر از طریق سنسورها و حسگرها مانند یک سیستم عامل ، تصاویر را به صورت دیجیتال و بر بستر کابل شبکه به دستگاه NVR منتقل می نمایند . کیفیت تصاویر در دوربین های تحت شبکه بالاتر از دوربین های آنالوگ می باشد. کیفیت بالای تصاویر در این دوربین ها به خاطر سنسور های پردازنده ، مختص هر شرکت تولیدی در زمینه دوربین های تحت شبکه متفاوت می باشد.

از جمله پردازش‌های تصویر : تشخیص عبور از خط ، تشخیص ورود و خروج از منطقه حفاظت شده، تشخیص صدای محیط ، تشخیص چهره انسان و پلاک خودرو، تشخیص تجمع افراد،تشخیص دود و حرارت را نام برد.

دوربین های تحت شبکه به علت کیفیت بالا و پردازشگرهای قوی تر از لحظ قیمتی هزینه بالاتری نسبت به دوربین های HD و انالوگ را دارا می باشد.

دوربین های تحت شبکه وایرلس :

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین های تحت شبکه به صورت پروتکل های وایرلس تولید گردید. در این نوع دوربین های مداربسته دوربین ها به صورت وایرلس به دستگاه مرکزی NVR از طریق روتر تعبیه شده در داخل دستگاه متصل می گردد. یا هر دوربین به صورت مجزا می تواند به شبکه متصل و تصاویر را بروی حافظه داخلی ذخیره نماید. یا بر روی کامپیوتر مشاهده نمود. این نوع دوربین در سایز های بسیار کوچک و دوربین های چرخشی و خارجی تولید می گردد. و پاسخگوی نیاز داخلی و فضای بیرونی در محیط های کوچک اداری و ساختمانی می باشد.

در نهایت با توضیحات ارائه شده می توان به این جمع بندی رسید که با توجه به نیاز خانوداه ها و محیط های ادارای و شهری و نظامی نصب دوربین های مداربسته درسبد ماحتیاج خانواده و نظارت فردی و اجتماعی قرار گرفته است و با توجه به قیمت های موجود در بازار و انتخاب درست و مناسب دوربین های مداربسته، می توان آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

گروه دوربین مارکت با سابقه ای ده ساله در فروش و نصب و اجرای پروژه های موفق دوربین مداربسته این افتخار را دارد که با توجه به نوع برند ها و قیمت های دوربین مداربسته ، بهترین و با کیفیت ترین بسته های پیشنهادی خود را با توجه به مقدار هزینه و نیاز مشتری ارائه نماید.

ما در گروه دوربین مارکت بر آن هستیم تا با گارانتی مناسب محصولات و بهترین خدمات پس از فروش ،همیشه در کنار مشتریان گرامی خود می باشیم.

با افتخار گروه دوربین مارکت جهت مشاوره رایگان و تخصصی و راهنمایی خرید دوربین مدار بسته در خدمت شما مشتریان گرامی میباشد. خط ویژه تماس مشتری: 91015108-021

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها