برای روزهایی كه محكوم به ماندن در خانه‌ایم چه پیشنهادهایی دارید؟

سرگرمی به وقت قرنطینه

شاید هیچ كس تصورش را هم نمی‌كرد كه روزهای آخر زمستان 98 این گونه باشد، خیابان‌های خالی و بدون شور و شوق عید و قرنطینه‌ای اجباری در خانه‌ها.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۴۳

باید قبول كرد كه زندگی خیلی وقت‌ها آن‌طور كه می‌خواهیم و فكر می‌كنیم پیش نمی‌رود و این روزها بهترین كار همین در خانه ماندن است. با این حال خیلی از ما باوجود آگاهی به این ماجرا، از بیكاری و نداشتن سرگرمی در این روزهایمان گله داریم و این گله تا حدودی هم به حق است. اما چه كنیم تا این وضع موجود را زودتر از سر بگذرانیم، كمتر به اتفاق‌های تلخ اطرافمان فكر كنیم و در عین آگاهی و لذت بردن، حوصله‌مان هم سر نرود؟ این گزارش شامل پیشنهادهایی برای روزهای فراغت ماست. دقیقا همین روزها كه در خانه‌ایم...

گوش کنید! كتاب‌های صوتی

یکی از راه هایی که می توان دوران قرنطینه را به خوشی سپری کر د و از فرصت به دست آمده به نحو احسنت استفاده کرد، گوش کردن به کتاب های صوتی است که باعث آشنایی با ادبیات دنیا می شود.  این روزها بازار کتاب های صوتی هم حسابی داغ است . از طرفی هنرمندان نیز اقدام به خوانش کتاب های فاخر کرده اند که از این نظر می تواند اتفاق خوبی در زمینه کتاب های صوتی را رقم زد.
در واقع در هر زمان یا مكان می‌توانید به جای تمركز كامل برای مطالعه كتاب‌های نوشتاری، به كتاب‌های گویا گوش دهید و همزمان با انجام كارهایتان دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهید. اپلیكیشن «نوار» یكی از بهترین اپلیكیشن‌ها برای گوش دادن به كتاب‌های صوتی است.

پادكست

پادكست، پدیده‌ای است كه شاید هنوز برای خیلی‌ها آن‌طور كه باید شناخته شده نباشد. آمار نشان می‌دهد مخاطبان پادكست‌ها در كشورهای توسعه یافته به دلیل آشنایی مردم با این پدیده بیشتر است، اما بتازگی جمعیت بسیاری از مردم كشور خودمان هم به جمع علاقه‌مندان به پادكست پیوسته اند و این پدیده نوظهور بین ایرانی‌ها جای خود را باز كرده است.

پادكست، جدیدترین فناوری برای انتشار صوت روی شبكه اینترنت است. كاربران میتوانند صوت خود را ضبط كنند و ساخته‌های صوتی و كلامی خود را در اینترنت قرار دهند. با استفاده از این قالب چندرسانه‌ای، مخاطبان زیادی صوت شما را دانلود كرده، گوش می‌كنند و به سمت شما جذب می‌شوند. رادیو شرقی غمگین( سجاد افشاریان)،فوتبالكست، چنل بی و بی پلاس(علی بندری)، كرن (بدریا دوستی)، 10 صبح، فردوسی خوانی و.. از پرمخاطب ترین پادكست‌های فارسی هستند.

مادر، كودك، سرگرمی و آموزش
كتابخانه ملی كودكان و نوجوانان -icnl.nlai.ir


اگر می‌خواهید بدانید چه كتاب‌هایی هر ماه در حوزه كودكان و نوجوانان منتشر می‌شود، پیشنهاد می‌كنیم به بخش كودكان سایت كتابخانه ملی جمهوری اسلامی مراجعه كنید.

بخش كودكان سلام دكتر. hidoctor.ir

بخش كودكان پرتال اطلاع رسانی جامع پزشكی دكتر سلام، در واقع یك بانك اطلاعاتی مجازی برای شماست كه می‌خواهید درباره مسائل پزشكی و بهداشتی كودكان و نوجوانان خود اطلاعات خوب كسب كنید و بعضاً با مشاوران و متخصصان امور كودك و نوجوان، در ارتباط بوده و تعامل داشته باشید.

بانك كودك - bakoodak.com

نخستین بانك كودكان است كه اطلاعات جامع و جالبی درباره مراكز و نهادهای فعال در موضوعات مختلف مرتبط با كودكان ایرانی را جمع آوری و ارائه كرده است. مثلاً مهدهای كودك‌ نزدیك محل شما، پزشكان، اسباب بازی فروش‌ها، كتابفروشی‌های كودكان و مسائلی از این دست، در این سایت ارائه شده است.

دنیای بازی مینی بازی - http://www.minibazi.ir

سایت مینی بازی، سایت جالبی است كه در زمینه‌های مختلف، بازی برای سن‌های مختلف كودكان و نوجوانان ارائه كرده است. بیش از 11 بازی مفرح این پرتال می‌تواند مورد استفاده فرزندان شما قرار بگیرد.

ترانه‌های كودكان - koodakan.net

ترانه خوانی برای كودكان مغفول مانده است. خیلی از والدین، ترانه‌های خوب برای كودكانشان نمی‌خوانند. ترانه خوب، ذهن را خلاق و آرامش فكری و شادی را به كودكان هدیه می‌كند. این سایت، برای والدینی كه از ترانه‌های خوب بی بهره هستند، ترانه‌های جالبی در زمینه‌های مختلف ارائه می‌كند.

آموزه‌های به درد بخور!
نشنال جئوگرافیك (www.nationalgeographic.com)


نشریه‌ای كه دامنه وسیعی از اطلاعات علمی را از فضا و محیط‌زیست تا حیوانات و جهان موسیقی در خود می‌گنجاند، اما مهم تر از همه این نشریه اشتیاق زیستن را در جهان گسترش می‌دهد و با استفاده از آن به بهبود شرایط محیط زیست كمك می‌كند.

دیسكاوری (www.discovery.com)

این وب سایت بیشتر بر موضوعاتی مانند محیط زیست، باستان شناسی، انسان، دایناسورها، فضا و تكنولوژی تمركز داشته و فایل‌های تصویری و صوتی فراوانی را برای استفاده علاقه‌مندان بر روی شبكه قرار داده است.

بازی كنید،فیلم ببینید، زبان یاد بگیرید!

Duolingo یكی از پرطرفدار‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان است كه امكاناتش را به‌صورت رایگان در اختیار كاربران می‌گذارد. طراحی این وب‌سایت به‌گونه‌ای است كه یادگیری زبان بیشتر شبیه به یك نوع سرگرمی استDuolingo. كارش را با كلمات پایه‌ای هر زبانی كه كاربر انتخاب كرده باشد شروع می‌كند و در نهایت به‌صورت پله به پله او را در یك فرآیند به‌سطح بالا‌تر می‌رساند.

از دیگر سایت‌های كاربردی برای یادگیری زبان در بین صدها وب‌سایت در این زمینه Memrise است كه با روش خاص خود به كاربران زیادی در سراسر دنیا زبان‌های مختلفی آموزش داده است. این وب‌سایت نیز مانند سرویس Duolingo به كاربران به كمك بازی با كلمات آموزش زبان می‌دهد. این روش به كاربران برای سپردن لغات مختلف به حافظه بسیار كمك می‌كند. حتی این برنامه، نرم افزار مخصوص اندروید و ios)هم دارد كه این یعنی شما در هر شرایطی مانند مسیر رفت و برگشت به خانه یا هر‌محل دیگر فرصت یادگیری زبان را دارید.

وب سایت British Council:

این وب سایت یكی از جامع ترین منابع آموزش آنلاین زبان انگلیسی محسوب می‌شود و به سه بخش مخصوص آموزش زبان برای بزرگسالان، نوجوانان و كودكان تقسیم می‌شود كه هر بخش شامل یادگیری زبان انگلیسی از طریق ویدیو، بازی و پادكست است. شیوه آموزش آنلاین زبان انگلیسی در این وبسایت به این گونه است كه بعد از اتمام هر تكلیف، یك بخش تمرین در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا آنچه كه یاد گرفته‌اید برایتان تكرار شود.

پخش آنلاین فیلم

در این روزها تعداد بسیاری از فعالیت‌های آنلاین در بستر اینترنت به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. پخش فیلم رایگان كودك و بزرگسال در بسیاری از وب سایت‌ها مانند فیلیمو و ... نمونه‌ای از این امكانات است.همچنین نرم افزارهای جدید رایگان در بازار مخصوص كاربران اندروید كه مشخصا برای بازی، دیدن آنلاین فیلم‌های جدید و قدیم، موسیقی و ... است.

 همچنین سایت‌های مذهبی نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی یا رویدادهای مذهبی فعال هستند. برای پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی كه ختم قرآن دارند و شاید هنوز از صفحات مجازی دور هستند یاسین مدیا، متقین، تبیان، قلمداد، قاوم و ... نمونه‌ای از این سایت‌هاست.

محدوده نبایدها

در كنار چندین وبسایت و نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی مفید كه این روزها در كنار شماست، سایت‌هایی هم هستند كه بهتر است به آنها سر نزنید. سایت‌های شرط‌بندی، بازی‌های دنباله‌دار خشن، سایت‌های بخت‌آزمایی و ... تنها نمونه‌ای از این وب سایت‌ها هستند كه ممكن است اگر در این روزها به آنها سر بزنید، به ناگهان غم از دست دادن پول هم به غم و اندوه بیكاری و در خانه ماندن، اضافه شود! لطفا حداقل در این روزها، وارد محدوده نبایدها نشوید...

یگانه عصاری - رسانه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها