امروزه تجهیزات شبکه جزو جدا نشدنی از زندگی رومزه همه ما می باشد و با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت و کسب و کارهای آنلاین استفاده از تجهیزات شبکه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۳۲

در این مقاله به برررسی سه وسیله و ابزار بسیار کاربردی مورد نیاز در شبکه و اینترنت را برای شما شرح میدهیم.

معرفی سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه وسیله و ابزاری با سرعت بسیار بالا است که بسته های داده ورودی را دریافت و آنها را به مقصد خود در یک شبکه محلی (LAN) هدایت می کند.

سوئیچ LAN در لایه پیوند داده (Layer 2) یا لایه شبکه OSI Model کار می کند و به این ترتیب می تواند از انواع پروتکل های بسته پشتیبانی کند.

اما برای درک راحت تر شبکه های اولیه، ابتدا باید از سوئیچ شبکه یک تعریف ساده بیان نماییم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

سوئیچ به عنوان یک کنترل کننده عمل می کند و دستگاه های شبکه را قادر می سازد تا با یکدیگر به صورت کارآمد صحبت کنند. از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات و تخصیص منابع، سوئیچ ها موجب صرفه جویی در پول مشاغل و افزایش بهره وری کارکنان می شوند.

سوئیچ ها یکی از عناصر اصلی بسیاری از شبکه های تجاری هستند، زیرا آنها چندین رایانه، چاپگر، نقاط دسترسی، تلفن ها، چراغ ها، سرور ها و سایر سخت افزارها را به هم متصل می کنند. سوئیچ ها به شما امکان می دهند تا اطلاعات (مانند ایمیل) را ارسال و دریافت کنید و به روشی آسان، کارآمد، بسیار ایمن و شفاف به منابع اشتراکی دسترسی پیدا کنید.

راهنمای خرید انواع سوئیچ شبکه، مودم و روتر

معرفی روتر

روتر، یا حداقل دستگاهی در شبکه که امروزه ما به عنوان روتر می‌شناسیم، دستگاهی است که به تجهیزات و قطعات الکترونیکی شما همانند کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها، اجازه اتصال به اینترنت را می‌دهد. روتر ، یکی از نقاطی است که در شبکه مورد حمله و نفوذ بدافزار‌ها و هکر‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه به وجود آوردن امنیت بسیار بالا در این نقطه می‌تواند شبکه‌ها را تا حد زیادی ایمن سازد. روتر ها دارای سیستم عاملی هستند و باید همواره با توجه به نسخه‌ای که توسط شرکت تولید کننده عرضه می‌شود، به روز‌ رسانی شوند.

بسیاری از این دستگاه‌ها، توسط کابل‌های شبکه به کامپیوتر‌ها و تجهیزات دیگری از قبیل پرینترها متصل می‌شوند و لذا معمولا نیازمند نصب درایور نیستند. با این حال، برخی از آن‌ها که توسط کابل یو اس پی و یا فایروایر متصل می‌شوند، برای انجام عملکردی درست، نیاز به نصب درایور دارند.

راهنمای خرید انواع سوئیچ شبکه، مودم و روتر

روترها به مودم‌ها مانند مودم‌های فیبرنوری، کابلی، DSL و انواع دیگر مودم‌ها متصل می‌شوند، سپس به دستگاه‌ها و تجهیزات دیگر متصل شده و سبب برقراری ارتباط اینترنت می‌شوند. در حقیقت می‌توان این محصول را دستگاهی برای توزیع اینترنت میان دستگاه‌های متصل شناخت. بسیاری از آن‌ها، حتی روتر های وایرلس، به طور معمول دارای پورت‌های شبکه متعددی هستند تا بتوانند دستگاه‌های متفاوتی را به طور همزمان به اینترنت متصل کنند. روتر وایرلس، پس از اتصال به مودم، می‌تواند تعداد بسیاری از تجهیزات الکترونیکی که به صورت سخت‌افزاری قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی وایرلس دارند را، به اینترنت متصل کند.

معرفی مودم

مودم در حقیقت دستگاهی است که سیگنال‌های ارسال شده توسط ISP را دریافت کرده و به صورتی آن‌ را ترجمه می کند که برای استفاده از تجهیزات شبکه شما نظیر روتر‌ها و سوئیچ‌ها مناسب باشند. در سطح بنیادین، تجهیزات و قطعات شما را به اینترنت متصل می‌کند، اما همچنین می‌تواند بازدهی و کارایی شبکه وایرلس خانگی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مودم ، اطلاعات و سیگنال‌های ارسالی از ISP را به وسیله خط تلفن، فیبر‌نوری، وایرلس و یا کابل‌های هم‌محور دریافت کرده و آن‌ها را به سیگنال‌های دیجیتال مورد نظر تبدیل می‌کند. در این مرحله روتر‌ وارد کار می شود و این سیگنال‌ها را به دستگاه‌های متصل، چه به وسیله کابل های شبکه و چه به وسیله وایرلس، انتقال می‌دهد و باعث می‌شود تمامی دستگاه‌ها به اینترنت متصل شوند. دستگاه‌های شما نظیر تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر‌ها و لپتاپ‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم با ISP شما ارتباط برقرار کنند زیرا از زبان های مختلفی استفاده کرده و حتی سیگنال‌های متفاوتی را ارسال می‌کنند، به همین دلیل است که این دستگاه به عنوان یک مترجم، نقشی بسیار اساسی را در شبکه‌ها ایفا می‌کند و اتصال به اینترنت بدون وجود آن‌ها ممکن نیست. در حقیقت دستگاهی است که وظیفه تبدیل سیگنال‌های مختلف را به یکدیگر بر عهده دارد تا دستگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

«برقچی» فروشگاه آنلاین تجهیزات شبکه ، برقی و فیبر نوری

یکی از برترین و معتبر ترین فروشگاه های آنلاین در زمینه فروش تجهیزات شبکه و برقی و تجهیزات دوربین مدار بسته ، فروشگاه «برقچی» می باشد که با دارا بودن انواع مجوزهای کسب و کار اعتماد الکترونیکی و ساماندهی مشاغل توانسته اعتماد مشتری را جلب نماید. همچنین با تنوع بسیار بالا محصولات در فروشگاه خود ، شما دیگر نیازی به هیچ فروشگاه دیگری نخواهید داشت و تمامی محصولات و موارد مورد نیاز خود را می توانید از طریق این فروشگاه آنلاین خریداری نمایید.

«برقچی» به عنوان قطب اصلی وارد کننده و تولید کننده انواع تجهیزات شبکه در کشور می باشد و همچنین علاوه بر نشانی فیزیکی و انبارهای متعدد در سطح شهر دارای فروشگاه آنلاین می باشد که با مراجعه به نشانی barghchi.com می توانید محصول مورد نظر خود را مقایسه ، انتخاب و با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها