خرید شلوار شاید یكی از دشوارترین مراحل خرید لباس باشد. مراجعه حضوری پرو كردن كار را ساده می‌كند، اما مساله اینجاست كه همیشه فرصت برای پرو شلوار وجود ندارد. مثل همین روزها كه بسیاری از خریدها به صورت اینترنتی یا تلفنی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۶۲

 نكته مهم در چنین خریدهایی این است كه هیچ‌وقت به سایزی كه روی شلوار درج شده توجه نكنید، بلكه با توجه به نكاتی كه در ادامه می‌آید خودتان سایزتان را پیدا كنید.

اندازه‌گیری دور كمر

یكی از شلوارهایی كه دارید و اندازه است را روی سطحی صاف و به پشت پهن كنید و تمام چین و چروك‌های آن را بگیرید. اندازه‌گیری را از كمر شلوار شروع كنید. متر را روی پشت كمر شلوار بگذارید و از یك پهلو به پهلوی دیگر اندازه‌گیری كنید. اندازه به‌دست آمده را در دو ضرب كنید. پس از آن برای اطمینان از اندازه‌ای كه گرفته‌اید سعی كنید دور كمر خودتان را هم اندازه بگیرید. دور كمر شما باریك‌ترین قسمت ناحیه كمر است كه بالاتر از ناف و زیر دنده‌ها قرار گرفته است. وقتی متر را دور كمرتان می‌بندید، به اندازه یك انگشت بین متر و بدنتان فاصله بیندازید و سپس اندازه به دست آمده را یادداشت كنید. در این هنگام شكمتان باید حالت عادی داشته باشد پس شكمتان را داخل ندهید. معمولا سایز كمر شلوار تا دو عدد بیشتر از اندازه دور كمر شماست؛ در غیر این صورت سایز شلوار برایتان اندازه نیست.

چه نوع كفشی می‌پوشید؟

خیلی از خانم‌ها به پوشیدن كفش‌های پاشنه‌بلند عادت دارند یا در مراسم و مهمانی‌های خاص از این كفش‌ها استفاده می‌كنند. اگر می‌خواهید با شلوار پارچه‌ای یا جین، كفش پاشنه‌بلند بپوشید؛ حتما در اندازه‌گیری خود دقت بیشتری داشته باشید به طوری كه قد داخلی شلوار را بین 5/1 تا 3 سانتی‌متر بلندتر در نظر بگیرید تا ظاهر شكیل‌تری پیدا كند و شلواری كه می‌خرید كوتاه از آب درنیاید.

اندازه‌گیری دور باسن

راه دیگر، اندازه‌گیری دور باسن است. برای این كار از روی شلوار، متر را وسط زیپ بگذارید و تا انتهای دوخت‌های كناری شلوار اندازه بگیرید. عدد به دست آمده را دو برابر كنید. برای اندازه‌گیری باسن هم از برجسته‌ترین قسمت باسن این كار را انجام دهید. یادتان باشد كه دور باسن شلوار همیشه دو عدد بزرگ‌تر از دور باسن است.

كدام شلوار مناسب است؟

فاق شلوار یكی از معیارهای مهمی است كه انتخاب نوع صحیح آن باعث می‌شود فرد در شلواری كه می‌پوشد احساس راحتی كند.

معمولا شلوارهای موجود در بازار به سه دسته فاق بلند، فاق متوسط و فاق كوتاه تقسیم می‌شود كه هركدام طرفداران خودش را دارد. هریک از آنها ویژگی‌های خاصی دارد كه آشنایی با آنها به شما در انتخاب شلواری با فاق مناسب كمك می‌كند. طول فاق كوتاه بین 16 تا 20 سانتی‌متر است و خط كمر حدود پنج‌سانتی‌متری پایین‌تر از ناف قرار می‌گیرد. طول فاق متوسط بین 20 تا 23سانتی‌متر است و خط كمر كامل زیر ناف قرار می‌گیرد. طول فاق بلند هم بین 23 تا 26سانتی‌متر بوده و خط كمر در این شلوارها بالای ناف است.

اندازه‌گیری فاق

اندازه‌گیری فاق شلوار را از قسمت جلوی شلوار انجام دهید. متر را روی فاق گذاشته و از كمر تا فاق را اندازه بگیرید. حواستان به اندازه فاق در شلوارهای فاق كوتاه و فاق بلند باشد.

هر نوع فاق شلوار برای چه افرادی مناسب است؟

شلوار فاق كوتاه: افرادی كه باسن تختی دارند، پوشیدن شلوار فاق كوتاه به آنها كمك می‌كند تا ظاهر بهتری پیدا كنند. علاوه براین، خانم‌هایی با كمر باریك و پایین‌تنه چاق‌تر بهتر است شلوارهای فاق كوتاه بپوشند.

شلوار فاق بلند: اگر پاهای كشیده‌ای دارید و می‌خواهید كمرتان بلندتر به نظر برسد، شلوار فاق بلند گزینه مناسبی است. افرادی كه قد كوتاه، اندام لاغر و شكم بزرگ‌تری دارند شلوارهای فاق بلند بپوشند.
شلوار فاق متوسط: اگر با شلوارهای فاق كوتاه كه معمولا قسمت زیادی از كمر و شكم بیرون می‌ماند، راحت نیستید و می‌خواهید كمر و شكمتان پوشیده‌تر باشد و اگر می‌خواهید پاهایتان كشیده‌تر به نظر برسد شلوار فاق متوسط گزینه مناسبی است.

اهمیت قد داخلی شلوار

یكی از تفاوت‌هایی كه بین سایز شلوار مردان و زنان مطرح می‌شود، قد داخلی شلوار است؛ به طوری كه اندازه سایز داخلی شلوار مردان بیشتر از شلوارهای زنانه است.

اندازه‌گیری قد شلوار

قد شلوار را از داخل شلوار و از فاق تا قوزك پا اندازه می‌گیرند. بنابراین به پشت به دیوار تكیه دهید و از فرد دیگری بخواهید از فاق تا قوزك پای شما را اندازه‌گیری كند. بهتر است قد خارجی شلوار را هم داشته باشید. برای اندازه‌گیری آن، قد كل شلوار را از بیرون اندازه كنید.

لیلا شوقی - خبر نگار / ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها