تعداد بی شماری مقاله آنلاین وجود دارد که نکاتی را برای سالم ماندن در سفر ارائه می دهند. دستان خود را بشویید خوب غذا بخورید، از خوردن غذاهای فست فودی امتنا کنید و... از جمله پیشنهادات اثر این مقالات هستند اما سلامت و ایمنی بدن باید قبل از عزیمت به مقصد مورد نظرتان صورت گرفته و از خانه شروع شود.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۷۹

مسافرت می تواند فشار زیادی به سیستم ایمنی بدن ما وارد کند. استرس، شکستن روال معمول برنامه ریزی، قرار گرفتن در معرض افراد بیمار و سموم محیطی. همه این ها خطراتی هستند که باعث ضعیف شدن ایمنی بدن می شوند بنابراین مهم است که از سیستم ایمنی بدن خود مراقبت کنید. برای این کار به شما پیشنهاد می می کنیم که با این مطلب از مستر بلیط همراه باشید تا تمامی نکات مهم برای تقویت بدن را برای تان شرح دهیم.

مصرف مرکبات

بدون شک در مورد خواص ویتامین C چیزهای زیادی شنیده اید. زمانی که سرما می خورید و به پزشک مراجعه می کنید، به شما توصیه می کند که از ویتامین ث استفاده کنید و تا مقاومت بدن تان افزایش پیدا کرده و گلوبول های سفید خون تان بیشتر شود. گلوبول های سفید باعث جلوگیری از عفونت در بدن می شوند. از جمله مرکباتی که حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین C هستند، می توانیم به گریپ فروت، لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی اشاره کنیم. بدن ما نمی تواند از خودش ویتامین C تولید کند و از طرف دیگر توانایی ذخیر آن را هم ندارد، پس همه ی ما نیاز داریم که در طول روز از مواد ویتامینه و سبزیجات مقوی استفاده کنیم. زمانیکه قرار است با تهیه بلیط هواپیما به سفر بروید، بهتر است پیش از سفر مقدار زیادی از این مرکبات را استفاده کنید.

 

بهترین خوراکی ها برای افزایش ایمنی بدن در سفر

سیر

سیر جزء آن دسته از مواد غذایی است که هر کسی آن را دوست ندارد! البته وقتی که ما این ماده را برای ایمنی بیشتر توصیه می کنیم، قطعا منظورمان این نیست که آن را نمک زده و خام خام بخورید! سیر یکی از بهترین ماده های غذایی برای طعم دار کردن همه چیز است و برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد. در زمان گذشته درست وقتی که علم پیشرفت چندانی نکرده بود، از سیر برای جلوگیری از عفونت استفاده می کردند. مصرف سیر باعث می شود که فشار خون تان کاهش بیابد. در سیر مقدار بسیار زیادی آلیسین و گوگرد وجود دارد که باعث تقویت ایمنی بدن می شود. اگر با تهیه بلیط قطار به شهرهای شمالی کشور سفر کردید، می توانید از رستوران هایش غذاهای خوشمزه ای که حاوی مقدار بسیار زیادی سیر است میل کنید. شمالی ها از سیر در خوراک غذایی خود زیاد استفاده می کنند.

زنجبیل

بدون شک زمانی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شده اید، به بسیاری از مواد گرمی مانند زنجفیل و جوشانده های آن رفته اید. این ماده قدرت زیادی در کاهش التهاب داشته و گلو درد را هم بهبود می بخشد. برای کسانی که حالت تهوع دارند، زنجفیل یک ماده موثر برای جلوگیری از آن می باشد. از این گیاه در ادویه جات هر خانه ای پیدا می شود و در قنادی ها هم برای طعم و عطر بهتر شیرینی ها از آن استفاده می کنند. همچنین برای کسانی که کلسترول دارند، هم مفید بوده و باعث کاهش آن می شود.

اسفناج

بله اسنفاج! مصلما بسیاری از کاربران پس از دیدن اسفناج در این فهرست، روی شان را بر می گردانند! معمولا کمتر کسی این گیاه خوب و پر خاصیت را دوست دارد. در مورد خواص اسفناج باید بگوییم که در آن مقدار زیادی ویتامین ث و آنتی اکسیدان و بسیاری دیگر از مواد معدنی وجود دارد. اسنفناج یک سرباز همیشه آماده برای مبارزه با عفونت سیستم بدنی است و معمولا بسیاری از خانواده ها آن را به صورت بورانی میل می کنند اما بهتر است که ان را به صورت خام هم مصرف کنید، چراکه پختم سبزیجات به طور طولانی مدت باعث از بین رفتن املاح درونش می شود.

ماست

ماست جزء آن دسته از مواد غذایی است که معمولا در یخچال خانه اکثر افراد پیدا می شود. از آن جایی که مصزرف لبنیات باعث افزایش ایمنی در بدن می گردند، پس مصرف ماست بسیار اهمیت دارد. در ماست مقدار زیادی ویتامین D وجود دارد و همین باعث تقویت ایمنی بدن می گردد و مصرف مداوم آن سبب می شود تا بدن تان در مقابل هر گونه بیماری مقاوم باشد. شما می توانید با تهیه بلیط اتوبوس به شهرستان های اطراف شهر خود، به مناطق بومی رفته و از آنجا ماست های محلی خوشمزه ای را نوش جان کنید.

بادام

ویتامین E جزء آن دسته از ویتامین هایی است که برای جذب شدن در بد باید در چربی حل شود و یکی از مهم ترین ویتامین های اصلی برای سیستم ایمنی در بدن می باشد. بادام حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین E است و باعث تقویت ایمنی بدن می گردد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی هم جزء آن دستع از سبزیجاتی است که بسیاری از مردم دوستش ندارند! مانند اسنفناج! در کلم بروکلی ویتامین E و A به همراه انتی اکسیدان و فیبر وجود دارد و باید بگوییم که جزء سالم ترین و با ارزش ترین مواد غذایی می باشد که بهتر است به صورت روزانه از آن مصرف کنید.

بهترین خوراکی ها برای افزایش ایمنی بدن در سفر

کیوی

معمولا اولین چیزی که همیشه بدن انسان را تحریک می کند، سرماخوردگی و آنفولانزا است. پس برای جلوگیری از آن حتی در سفر باید حتما مواد غذایی که دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند را استفاده کنید. کیوی یکی از میوه های بسیار خوشمزه ای است که حاوی مقدار زیادی ویتامین K و C می باشد. کیوی برای مبارزه با عفونت بسیار عالی است.

چای سبز و چای سیاه

این دو نوشیدنی حاوی فلانوید هستند. فلانوید به نوعی آنتی اکسیدان گفته می شود. البته در چای سبز نوعی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی مانند اپی گلوکتشین گالات هم وجود دارد که مصرف آن باعث سرعت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن می گردد. چای سیاه در طی پروسه تخمیر این آنتی اکسیدان قوی را از دست می دهد اما هنچنان مفید است، درحالیکه چای سبز اینگونه نیست.

تخمه آفتاب‌گردان

مگر کسی هم هست تخمه آفتابگردان دوست نداشته باشد؟ مغز تخمه حاوی مقادیری از ویتامین B6 و منیزیم می باشد. تخمه آفتابگردان دارای ویتامین E نیز می باشد و اگر در طول روز یک فنجان از آن را بخورید تمامی نیازهای روزانه تان تامین می گردد.

فلفل دلمه‌ای قرمز

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با بد اخلاقی فلفل دلمه را موشکافانه از غذای خود بیرون می کشید و کلی هم سر مادر یا همسرتان غر می زنید که چرا از این ماده غذایی استفاده کرده باید بگوییم که سخت در اشتباهید! فلفل دلمه ای دارای ویتامین ث می باشد. در واقع مقدارد این ویتامین در فلفل دلمه هزاران برابر است. مصرف آن در سالاد و مواد غذایی باعث شادابی پوست و افزایش ایمنی بدن می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها