مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با جام جم آنلاین؛

توزیع انبوه ماسک و ژل ضد عفونی کننده از شنبه/ گران فروشی را اطلاع بدهید

ثبت مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران یک جرقه بود، جرقه ای که عموم مردم را به داروخانه ها کشاند تا اقلام مورد نیاز خود جهت مقابله با این ویروس تهیه کنند. ماسک و ژل ضدعفونی کننده از مهم ترین اقلام مورد تقاضا بودند.
کد خبر: ۱۲۶۰۵۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته برخی از داروخانه ها خالی از اقلام بهداشتی نظیر ماسک و انواع ضدعفونی کننده شده بودند و در واقع با شرایط پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه روبرو بودیم. البته کار تا جایی پیش رفت که شایعاتی مبنی بر این به وجود آمد که ماسک های پنج هزار تومانی به قیمت 40 هزار تومان رسیده است.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه نگرانی ها و دغدغه های زیادی را نزد شهروندان به وجود آورده است کمبود ماسک خود مشکل دیگری به شمار می رود. آیا باید در انتظار بازار سیاه ماسک و ژل ضدعفونی کننده هم باشیم؟

در این رابطه دکتر غلامحسین مهرعلیان مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: فعلا کمبودی نداریم ژل و ماسک به اندازه کافی فراهم شده و در اختیار داروخانه ها قرار داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی از داروخانه ها این کمبود وجود دارد گفت: طبیعی است که در روزهای اخیر شاهد مراجعه افراد زیادی به داروخانه ها برای خرید ماسک، پد الکل، الکل و مکمل های دارویی بوده ایم. تقاضا زیاد بود.

مهرعلیان در نفی گران فروشی اقلام یادشده تاکید کرد: داروخانه های سطح شهر تهران سرکشی شده اند. همکاران ما اخلاق حرفه ای را رعایت می کنند و اقلام مورد نیاز مردم را به نرخ دولتی عرضه کرده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته دور جدید توزیع اقلامی مانند ژل و مایع بهداشتی ضدعفونی کننده، ماسک و مکمل های دارویی از اوایل هفته آغاز می شود و در واقع نگران تامین این اقلام نیستیم.

مهرعلیان در پایان گفت: در صورت ثبت هرگونه گران فروشی و تخلف مردم به سرعت این گران فروشی را به 190 اطلاع دهند و یا این تخلف را در اپلیکیشن تی تک (TTAC) ثبت کند تا به سرعت به این تخلفات رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها