قیمت بلیط قطار در یک مسیر خاص نیز همانند بلیط هواپیما، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد که این امر موجب می شود تا این نوع از بلیط سفر نیز در ایام مختلفی از سال با نرخ های متفاوتی به مسافران ارائه شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۷۸

البته به طور کلی در قیمت بلیط قطار ما شاهد نوسانات چشمگیری نیستیم و قیمت این بلیط معمولاً در بازه نرخی کوچکی جابجا می شود. با این حال همین بازه نرخی نیز تحت تاثیر عواملی قرار می گیرد که آنها را به طور مفصل در ادامه مقاله " عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار تهران مشهد " بررسی می کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

شاید اولین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت بلیط قطار، خط ریلی و مسیری باشد که قطار در آن حرکت می کند. البته این به آن معنی نیست که قیمت بلیط قطارهای یک خط ریلی، خود به خود گرانتر یا ارزانتر از بقیه مسیرها باشد بلکه در واقع این طول خطوط و مسافت بین مبدا و مقصد است که نرخ بلیط قطار را در یک مسیر خاص تعیین می کند. به همین جهت است که قیمت بلیط قطار تهران مشهد به مراتب بیشتر از قیمت بلیط قطار قزوین تهران است.

مسیر و خط ریلی

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار تهران - مشهد

شرکت های حمل و نقل ریلی

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار در یک مسیر خاص، نام و برند شرکت حمل و نقل ریلی مربوطه است. شرکت هایی که همچون ایرلاین های داخلی هر یک از اعتبار و پیشینه ای برخوردارند و نام آنها می تواند در تعیین نرخ بلیط قطار در یک مسیر خاص تاثیرگذار باشد. در نهایت گفتنی است برای اطلاع از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد نیز می توانید مقاله ای با همین عنوان را در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار تهران - مشهد

درجه و کلاس قطار

در ایران قطارها با توجه به امکاناتی که دارند و خدماتی که به مسافران ارائه می کنند به سه درجه تقسیم بندی می شوند قطارهای ویژه، قطارهای کلاس 1 و قطارهای کلاس 2 که قیمت بلیط هر یک از این قطارها با توجه به نوع درجه شان از یکدیگر متفاوت است.

به همین دلیل هم قیمت بلیط قطار نور الرضا در مسیر تهران مشهد نسبت به قیمت بلیط قطار اتوبوسی در همین مسیر بیشتر است. البته در این میان قطارهای 5 ستاره فدک نیز قرار دارند که به نوعی در ایران، لوکس محسوب می شوند. این نوع قطارها از نظر پذیرایی، امکانات صوتی و تصویری، نوع استقبال و حتی بدرقه مسافر متفاوت از دیگر قطارها هستند و قیمت آنها در برخی مسیرهای خاص نظیر تهران مشهد با قیمت برخی از بلیط های هواپیما برابری می کند.

بلیط های نیم بها

قیمت بلیط اتوبوس و هواپیما با توجه به سن و سال مسافران از صفر تا صد متغییر است. به طور مثال در اتوبوس، کودکان زیر 5 سال نیازی به تهیه بلیط ندارند و افراد بالای 5 سال نیز بزرگسال محسوب شده و باید بهای کامل بلیط را بپردازند. در صورتی که در قطار چیزی به نام بلیط نیم بها نیز وجود دارد و قیمت بلیط قطار برای کودکان 2 تا 12 سال برابر با نیمی از بهای کل بلیط است. اما ماجرای بلیط های نیم بها تنها به کودکان خلاصه نمی شود و جانبازان و خانواده شهدا نیز می توانند بلیط قطار خود را از طریق مراکز فروش حضوری و با ارائه کارت شناسایی معتبر بنیاد، به صورت نیم بها خریداری نمایند. البته تعرفه ارزانتری نیز در بلیط های قطار وجود دارد و آن نیز متعلق به کودکان زیر دو سال یا همان نوزادان است که هزینه بلیط قطار آنها معادل با 10 درصد از بهای کل بلیط یعنی برابر با بهای بیمه مسافر است.

سرویس پذیرایی

در برخی از قطارها این امکان به مسافر داده می شود که به هنگام رزرو آنلاین بلیط قطار خود نوع غذا و سرویس پذیرایی اش را نیز انتخاب نماید. البته این کار به صورت رایگان انجام نمی شود و مسافر برای دریافت این سرویس به طور معمول باید هزینه اضافه ای را بپردازد که این هزینه روی بلیط قطار او محاسبه شده و قیمت بلیط قطار خریدار را بالاتر می برد.

خرید آنلاین بلیط قطار

خرید آنلاین بلیط قطار از سامانه های فروش اینترنتی بلیط سفر، به مسافران امکان میدهد تا بلیط قطار خود را با ارزانترین نرخ ممکن خریداری کنند. چرا که در مواقعی قیمت بلیط قطار تهران مشهد یا سایر خطوط ریلی کشور، با توجه به تقاضای بالای مسافران با تخفیفات باور نکردنی در این سامانه ها عرضه می شود که به طبع، خرید آن می تواند برای مسافر نیز مقرون به صرفه باشد.علاوه بر این برخی از این مجموعه های فروش نظیر قاصدک 24 در ایام خاص کدهای تخفیفی نیز به مسافران خود ارائه می کنند که با کمک آنها مسافر می تواند بلیط قطار ارزانتری را در مسیر مورد نظر خود خریداری نماید.
امکان خرید اقساط بلیط قطار نیز از جمله دیگر قابلیت هایی است که قاصدک 24 در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و امکان خرید بلیط به صورت قسطی را برای آنها فراهم می کند. البته این امکان تنها به خرید بلیط های قطار خلاصه نمی شود و کاربران محترم این مجموعه می توانند انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما و اتوبوس را نیز به صورت اقساط از قاصدک 24 خریداری نمایند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط قطار تهران - مشهد

سامانه های فروش اینترنتی بلیط قطار

در کنار تمام این عوامل سامانه ای که آن را برای خرید اینترنتی بلیط قطار انتخاب می کنید نیز حائز اهمیت است. برخی از سامانه ها نظیر خرید بلیط هواپیما قاصدک 24 کلیه بلیط های قطار موجود در مجموعه خود را با بهترین نرخ ممکن به مشتریان عرضه می کنند و کمترین نرخ را در این نوع از بلیط های سفر تضمین می نمایند. البته قاصدک 24 علاوه بر بلیط قطار انواع دیگر بلیط سفر را نیز با ارزانترین نرخ ممکن به فروش می رساند و خدمات مسافرتی دیگری نظیر امکان خرید آنلاین انواع بیمه نامه مسافرتی، استرداد آنلاین انواع بلیط سفر و رزرو هتل در سراسر ایران را نیز برای مشتریان خود مهیا ساخته است. در پایان یادآور می شویم کاربران محترم قاصدک 24 می توانند برای دستیابی سریع تر به کلیه خدمات مسافرتی ارائه شده در این سامانه نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها