اهالی یک روستا در شمال شرق سوریه با سنگ و سلاح‌های سبک با نظامیان آمریکایی درگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۶۰۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اهالی روستای «خربه عمو» در حومه قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (چهارشنبه) با نظامیان آمریکایی درگیر شده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این درگیری‌ها یکی از اهالی روستا با شلیک نیروهای آمریکایی کشته و یکی دیگر نیز زخمی شد.

بنابر این گزارش، درگیری زمانی آغاز شد که اهالی این روستاها در نزدیکی مقر ایست و بازرسی ارتش سوریه تجمع کرده و مانع عبور خودروهای نظامی آمریکا شدند و به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کردند. اهالی روستای «حامو» نیز که در صحنه حضور داشتند، به کمک اهالی روستای «خربه عمو» آمدند.

پیش از تجمع مردم، این ارتش سوریه بود که مانع عبور چهار خودروی نظامی آمریکا شده و اهالی این روستاها در واقع برای حمایت از نیروهای ارتش سوریه خود را رسانده بودند و با سنگ به خودروهای آمریکایی حمله کردند.

در این بین نیروهای آمریکایی نیز اقدام به شلیک گلوله و بمب دودزا کردند که در اثر آن یک نفر از اهالی روستای «خربه عمو» کشته و یکی از اهالی روستای حامو نیز مجروح شد.

پس از این شلیک، مردم خشمگین نیز با حمله به خودروها اقدام به تخریب آن‌ها کرده و هر چهار خودوری نظامی را از کار انداختند که در این میان نظامیان آمریکایی سریعا درخواست پشتیبانی کرده و پنج خودوری نظامی دیگر فورا خود را به محل درگیری رساندند تا نظامیان و خودورهای خراب شده را از منطقه دور کنند.

اما در روستای «بویر العاصی» در کمی آن طرف‌تر نیز جوانان روستا جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و با سنگ به سمت آن‌ها حمله کردند. چند تن از جوانان نیز پرچم آمریکا را از بالای یکی از خودروها پایین کشیدند.

خبرگزاری سانا در ادامه نوشت که برخی از اهالی روستای «خربه عمو» از سه حمله جنگنده‌های آمریکایی به این روستا خبر می‌دهند. اما به هر حال نظامیان آمریکایی با ورود نیروهای کمکی و با پوشش جنگنده‌ها، به سرعت از اطراف روستا دور شدند.

این برای اولین بار نیست که مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفته و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها