تاکنون از 72 پیرغلام اباعبدالله تجلیل شده است. شهرام گیل آبادی ، مدیر شبکه جوان و دبیر همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت در جمع خبرنگاران گفت:
کد خبر: ۱۲۵۰۷۱
در دوره چهارم همایش از 17 پیرغلام اهل بیت تقدیر می شود که در مجموع ، با افرادی که در 3 دوره قبل از آنها تقدیر شده است ؛ تاکنون 72 پیرغلام مورد تقدیر قرار گرفته اند.
وی با اشاره به پایه گذاری همایش پیرغلامان براساس حساسیت های مقام رهبری و مراجع عظام مبنی بر سوگواری های مذهبی به شکل اصیل و سنتی ، اضافه کرد: اخلاق ، معنویت ، تزکیه ، تکیه بر فضاهای آیینی و صحت مسائل تاریخی مواردی بود که از سوی آقایان مورد تاکید قرار گرفت و منجر شد به این که در رسانه ملی به عنوان جایی که می تواند رفتارساز و فرهنگ ساز باشد ، مقدمات این طرح در 5سال گذشته طراحی شود.
گیل آبادی همچنین ایجاد انگیزه برای کیفی سازی فضای عزاداری ، پوشش رسانه ای نمونه های برجسته در صداوسیما، توجه به مراثی صحیح و ترویج و تکریم عزاداری اصیل و سنتی ایران را از اهداف اصلی همایش پیرغلامان عنوان کرد و با اظهار امیدواری از تداوم این حرکت در سالهای بعد گفت: بعد از معرفی نمونه های مداحی اهل بیت و نشر منش و رفتار پیرغلامان در میان جوانان ، از مداحان جوانی که پا در راه قدیمی ترها گذاشته و به عزاداری اصیل توجه ویژه دارند ، با عنوان همایش کمر بسته های اباعبدالله هم تجلیل خواهد شد.
مهدی توکلیان ، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این نشست انگیزه اصلی سازمان فرهنگی برای مشارکت در طرح پیرغلامان را مبارزه با عزاداری های مبتنی بر خرافات و بدعتهایی که در سالهای اخیر باب شده و احیا و ترویج عزاداری سنتی عنوان کرد و گفت: ارائه نمونه هایی که بیش از نیم قرن عمر خود را در راه سوگواری صحیح امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر صرف کرده اند، می تواند برای جوانان مفید باشد و این مساله از جمله اهداف اصلی ماست . چهارمین دوره تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله ، فردا بعدازظهر در حسینیه جماران برگزار می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها