سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای طرح سراسری برخورد با لوازم خانگی قاچاق از شنبه هفته آینده در سطح عرضه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۷۶
جزئیات اجرای طرح برخورد با لوازم خانگی قاچاق

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگو با فارس در رابطه با طرح سراسری برخورد با لوازم خانگی قاچاق گفت: با توجه به برنامه‌ای که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ کرده بود و اتمام مهلت تمدید شده برای اخذ و نصب شناسه کالای لوازم خانگی عملیات برخورد و جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از سطح عرضه به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز آغاز شد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه لوازم خانگی بدون شناسه کالا بعد از مورخ 15 بهمن 98 در 8 گروه ابلاغی بدون شناسه کالا قاچاق محسوب می‌شود بنابراین طبق آن اعلام امروز با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه لوازم خانگی، نیروی انتظامی گشت تشکیل شد و با حضور در مراکز عمده عرضه لوازم خانگی از جمله امین حضور اخطارهای نهایی و لازم به صورت حضوری به عرضه‌کنندگان لوازم خانگی برای جلوگیری از عرضه لوازم خانگی قاچاق ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه این اخطار به عنوان اخطار نهایی تلقی می‌شود، بیان داشت: بنابراین از شنبه مورخ 98.11.26 اقدام عملیاتی در جمع‌آوری لوازم خانگی (فاقد شناسه کالا) از سطح عرضه آغاز می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا عزم جدی در مبارزه با عرضه لوازم خانگی قاچاق دارد گفت: ماموران و بازرسین از روز شنبه با سرکشی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کننده لوازم خانگی و همچنین مراکز عمده عرضه در صورت مشاهده لوزام خانگی قاچاق اقدام به جمع‌آوری کالای قاچاق می‌کنند.

وی گفت: شاخص شناسایی لوازم خانگی قاچاق نداشتن شناسه کالا است که به واسطه استعلام الکترونیکی توسط بازرسین فراهم می‌شود.

دهقانی‌نیا بیان داشت: در صورت کشف کالای قاچاق، کالای مکشوفه ضبط و به انبارها مخصوص این کار منتقل می‌شود و پرونده تشکیل شده به مراجع رسیدگی کننده ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با آغاز طرح سراسری مبارزه با لوازم خانگی قاچاق آیا با کمبود لوازم خانگی و افزایش قیمت به دلیل ناکافی بودن تولید مواجه نخواهیم شد و در این رابطه بررسی‌های لازم انجام شده است، گفت: با هماهنگی ستاد و محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری اتحادیه‌ها مرتبط این تایید مبنی بر اینکه با اجرای این طرح با کمبود لوازم خانگی مواجه نشویم اتخاذ شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر کدام وظیفه خود را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌دهند بنابراین به هیچ عنوان و به هیچ بهانه‌ای درست نیست که از اجرای قانون عدول کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای مبارزه با قاچاق کالا است، گفت: وظیفه وزارت صمت هم در حوزه تولید حمایت از تولید کننده از طریق تامین به موقع مواد اولیه، صدور مجوزهای تسهیل کننده تولید و ... است.

دهقانی‌نیا بیان داشت: براساس اعلام وزارت صمت اعضای اتحادیه تولید‌کنندگان این تضمین را به وزارت صمت داده‌اند که با اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی با کمبود در بازار مواجه نشویم البته باید این مساله را از وزات صمت پیگیری کرد و در خصوص اینکه چه اقداماتی برای جبران تولید انجام می‌شدهد پرسش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها