در حال حاضر تقاضا برای انجام جراحی های زیبایی بینی سیر صعودی را می پیماید. آمار بالای این جراحی ها در کشور، ما را بر آن داشت که در مصاحبه با یکی از جراحان ایران به بحث پیرامون این مسئله نشینیم.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۲۸
صدرنشینی جراحی بینی در جدول آماری جراحی های پلاستیک ایران

جالب است بدانید ایران از رسته کشور های صدر نشین جداول آمارای جراحی زیبایی بینی است. البته که این صدرنشینی لزوم انجام جراحی های ترمیمی بینی را نیز افزایش داده است.

دکتر رضا وقردوست فوق تخصص جراح پلاستیک ضمن توضیح مختصر در باب جراحی بینی درباره علت انجام این جراحی بر این باور است که: رینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی یک نوع جراحی زیبایی پلاستیک است که در این جراحی زیبایی عیوب بینی رفع می شود. این مشکلات گاه مادرزادی بوده و گاهی نیز در اثر یک حادثه، ضربه و ... ایجاد می شود .

وی در ادامه توضیحات خود بیان کرد: بسیاری از افراد برای تغییر در فرم بینی خود تن به این جراحی با هزینه بسیار کم داده اند. آمار مرگ و میر ناشی از این جراحی اصولا توسط افراد غیر متخصص است. انتخاب یک پزشک با تجربه و حاذق کلید طلایی برای به دست آوردن نیاز ها شما در یک جراحی بینی با عارضه کم است .

این جراح پلاستیک بینی در ادامه تصریح کرد: عمل جراحی بینی علاوه بر رفع مشکلاتی ظاهری، می تواند اهداف درمانی نیز داشته باشد. پولیپ بینی، انحراف تیغه، شکستگی، اختلالات تنفسی و… از مواردی هستند که در جراحی بینی می توان درمان نمود .

دکتر وقردوست در پاسخ به پرسشی در خصوص لزوم جراحی برای تمامی متقاضان گفت: گاهی افراد با هدف جراحی بینی مراجعه می کنند ، اما بینی آن ها نیاز به تغییرات چندانی نداشته و این جراحی برای آن ها ضروری نیست. یک جراح باید تمامی نکات را به این افراد توضیح دهد و آن ها را متقاعد کند تا از انجام این عمل بینی منصرف شوند. هدف از جراحی بینی درمان مشکلات داخلی بینی و رفع مشکلات ظاهری در بینی است.

این جراح نام آشنا در ادامه با اشاره به انواع تکنیک در جراحی بینی، در خصوص انتخاب بهترین روش تاکید کرد: برای جراحی بینی می توان از دو روش مرسوم جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته استفاده کرد. که در روش اول برای امکان دسترسی جراح به ساختار بینی به طور گسترده، جراح باید از برش در جراحی استفاده کند، اما در روش دوم این برش در داخل حفره بینی ایجاد شده که باعث شده جای بخیه ها در ظاهر بینی مشخص نباشد. این جراحی اغلب به دلیل جای اسکار کمتر مورد استقبال متقتضیان قرار می گیرد، اما روشی که در جراحی بینی مرسوم است و اغلب جراحان از آن استفاده می کنند، جراحی بینی باز است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی تشخیص نوع بینی در افراد افزود: سه عامل اصلی را می توان در تشخیص نوع بینی در نظر داشت، شرایط پوستی، بانک غضروفی و استحکام اسکلت استخوانی.

دکتر وقردوست در ادامه سخنانش گفت: با توجه به سه عامل گفته شده می توان انواع بینی را در سه دسته بینی استخوانی ، بینی گوشتی و بینی غضروفی جای داد. که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود هستند . جراحی بینی استخوانی دارای دوره نقاهت کمتری نسبت به جراحی بینی گوشتی می باشد .

این جراح برجسته زیبایی در باب مراقبت های بعد از جراحی بینی یادآور شد: افراد می بایست بعد از جراحی زیبایی بینی نکات مهمی را رعایت کنند تا به نتیجه دلخواه دست یابند. این نکات در واقع عامل تاثیر گذار در نتیجه نهایی جراحی بینی خواهد بود. در این خصوص افراد باید تا یک هفته بعد از جراحی استراحت کامل داشته باشند. آن ها باید برای جلوگیری از یبوست از مصرف غذاهای فیبردار خودداری کنند، زیرا یبوست باعث ایجاد فشار به محل جراحی می شود. افراد می توانند برای کاهش تورم از کمپرس سرد و در صورت بروز درد از آنتی بیوتیک و مسکن ها طبق تجویز پزشک استفاده کنند همچنین این افراد باید از خندیدن و یا حرکت شدید صورت پرهیز کنند.

دکتر وقردوست اظهار داشت جراحی بینی را می توان همزمان با دیگر اعمال جراحی صورت از جمله جراحی زیبایی پلک ، جراحی لیفت صورت و ... انجام داد . ولی افرادی که قصد انجام اعمال جراحی همزمان صورت را دارند ، بهتر است بدانند که مدت زمان این جراحی نسبتا طولانی تر خواهد بود و اینکه شرط انجام چنین جراحی هایی داشتن وضعیت جسمی مساعد است .

دکتر وقر دوست در پایان خاطر نشان کرد: جراحی بینی را نمی توان عاری از ریسک دانست، افراد باید برای کاهش عوارض ناشی از این جراحی در انتخاب جراح بینی خود نهایت دقت را داشته باشند و قبل از انجام جراحی بینی در زمینه روش جراحی، مزایا و معایب آن با جراح خود صحبت کنند تا با خاطری آسوده این جراحی را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها