تخت دو نفره اصلی ترین پارامتری است که فارغ از خرید سرویس خواب وجود آن در اتاق خواب یک امر ضروری تلقی می شود.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۵۲
راهنمای خرید تخت دو نفره

حال شما بر اساس مساحتی که در اتاق خواب در اختیار دارید می توانید اندازه تخت خواب خود را بزرگتر یا کوچک تر در نظر بگیرید. همچنین می توانید در کنار سایز تخت خواب دو نفره به سایر پارامترهای دیگری که هم راستا با آن می توان برای اتاق خواب تهیه کرد نیز فکر کنید. شما می توانید تم رنگی مد نظرتان را نیز هم رنگ با کمد دیواری یا میز توالتی که از قبل در اختیار دارید مد نظر قرار دهید و به یک هارمونی رنگ بی نظیر دست پیدا کنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون ویژگی های یک تخت دو نفره مطالبی را برای یکی انتخاب ایده ال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می خواهید زیبا ترین دکوراسیون را در اتاق خواب خود شاهد باشید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

ارتفاع مناسب تخت دو نفره

تخت دو نفره و خرید آن به عوامل بسیار زیادی مرتبط می شود و اولین ویژگی ظاهری آن ارتفاع مناسبی است که باید در نظر گرفته شود. اگر تخت خواب شما با اندازه مناسبی از سطح زمین طراحی شده باشد در قدم اول نظافت آن برای شما امری ساده و راحت می شود از سوی دیگر از رشد میکروب ها در فصل های گرم سال جلوگیری می کنید و این امر به دلیل گردش هوای مناسب رخ می‌دهد. رعایت کردن بهداشت فضای اطراف تخت خواب این مهم را فراهم می آورد که شما در طول شبانه روز حس بهتر و خواب آرام تری را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

نکته اول برای خرید تخت

تخت خواب استاندارد نباید هم راستا با زمین باشد که شما مدام برای نظافت کردن آن مجبور باشید تخت را بلند کنید و به سلامت خود آسیب وارد کنید. برای سهولت این امر به شما توصیه می کنیم تختی را خریداری کنید که دسترسی به فضای زیر آن برای شما فراهم باشد

نکته دوم برای خرید تخت

ارتفاع تخت باید چیزی در حدود ۳۵ الی ۴۰ سانتی متر باشد تا در زمان نشستن شما مجبور نباشید پاهایتان را خم کنید و به راحتی با نشست لبه تخت پاهایتان در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. از سوی دیگر اگر ارتفاع تخت خیلی زیاد باشد امکان افتادن شما از روی تخت هست و این امر به سلامت شما آسیب وارد می کند. اندازه ای کمتر یا بیشتر از ۴۰ سانتی متر توصیه نمی شود کمتر آن سبب رشد میکروب زیر تخت و بلند تر بودن تخت سبب افتادن و آسیب رسیدن به شما می شود.

قابلیت جابجایی آسان تخت

یکی دیگر از ویژگی های که نیاز است برای یک تخت خواب دو نفره در نظر گرفت قابلیت و سهولت در جابجایی آن است. باز و بسته شدن آسان تخت خواب امری است که برای کسانی که در خانه های مستاجری ساکن هستند بسیار گزینه مهمی تلقی می شود. به یاد داشته باشید که مقاومت تخت را نیز در کنار سهولت در جابجایی مد نظر قرار دهید تا در طی گذر زمان و رفت و آمد های مکرر به زیبایی تخت شما آسیبی وارد نشود. از سوی دیگر باید از تخت خوابی استفاده شود که وزن خیلی زیادی نداشته باشد تا این امر سبب آسیب رسیدن به آن در حین حمل و نقل نشود. اگر نیاز به جابجایی مداوم تخت خواب خود دارید و یا اینکه در خانه مسکونی خود به سر می برید و تمایل دارید تخت خوابی را تهیه کنید که در حین خانه تکانی به راحتی جابجا شود در حین خرید و سفارش این مهم را در نظر داشته باشید. سبک بودن، قابلیت باز و بسته شدن آسان، مقاومت محصول و راحتی در حمل و نقل از مهم ترین پارامتری های است که در حین سفارش یک تخت خواب دو نفره باید به آن توجه شود.

استحکام و دوام پایه ها

تخت خواب دو نفره به دلیل تحمل وزن بالا در طی گذر زمان باید از اسکلت بندی مقاومی برخوردار باشد اولین اصل دوام و مقاومت پایه های تخت خواب است که باید به آن توجه شود. به هیچ عنوان پایه تخت خواب شما نباید ترک خورده، ضعیف و خم شده باشد که این امر در بلند مدت شما را با مشکل روبرو می کند. امر دیگر تحمل وزن تشک و دو فرد بالغ است. تخت خواب های دو نفره برای دو فرد بالغ با وزن نسبتا استاندارد در نظر گرفته می شود. پس شما باید این مورد را خود نیز در نظر بگیرید که وزن یک تشک دو نفره و دو فرد با وزن های متفاوت را تنها چهار پایه باید تحمل کند پس دوام، مقاومت و استحکام این پایه ها امری بسیار مهم تلقی می شود.

خرید تخت جک دار دو نفره

تخت خواب دو نفره شما می تواند بر اساس نمونه های بسیار متفاوتی در اختیار شما قرار داده شود. اگر بخواهید می توانید یک تخت خواب دو نفره دو طبقه را خریداری کنید. از سوی دیگر قابلیت خرید یک تخت دو نفره ساده برای شما فراهم است و آخرین انتخاب شما بدون شک تخت های جک دار است که صفر تا صد نیازهای شما را پاسخگو است. این امر به دلیل استفاده مناسب از فضای زیر تخت عنوان می شود. زمانی که فضای زیر تخت با استفاده از تخت های ساده بلاء استفاده می ماند فضای اطراف تخت بی دلیل اشغال می شود و یا اگر قابلیت جایگذاری وسایل برای شما فراهم باشد این امر شما را با مشکل روبرو می کند اما تخت های جک دار این امکان را به شما می دهد که به راحتی با یک تاج ساده فضای زیر تخت را برای جایگذاری وسایل خود مد نظر قرار دهید. این را به یاد داشته باشید که تخت های دو نفره جک دار نسبت به تخت های ساده قدری گرانتر است.

ابعاد استاندارد یک تخت خواب دو نفره چقدر است؟

تخت خواب دو نفره همان طور که در طی این مقاله عنوان شد باید ویژگی های مشخص و از پیش تعین شده را به خوبی رعایت کند. در نظر گرفتن ابعاد مناسب بر حسب طول و عرض نیز برای تخت های دو نفره باید مورد توجه قرار داده شود. عموماً برای یک تخت تک نفر ابعادی در حدود ۲۰۰*۹۰ سانتی متر مد نظر قرار می گیرد و برای تخت های دو نفره این ابعاد به ۲۰۰*۱۶۰ تغییر پیدا می کند که اگر افراد تمایل داشته باشند می توانند این ابعاد را بزرگتر یا کوچک‌تر مد نظر قرار دهند. جنس تخت خواب نیز مقاومت آن را متناسب با ابعاد تخت برای شما فراهم می کند. جنس تخت شما می تواند چوبی، فلزی، ام دی افی، ملامینه، فلز و یا ملامینه باشد که تمام این انتخاب ها با توجه به نیاز و سلیقه شما در نظر گرفته می شود. اگر به دکوراسیون های کلاسیک علاقه مند هستید می توانید از تخت خواب های چوبی، اگر به چیدمان مدرن علاقه دارید می توانید از چوب های ام دی افی با شکل و طرح های متفاوت بهره بگیرید. خرید تخت خواب های فرفورژه و آهنی نیز علاقه مندان مخصوص به خود را دارد.

قیمت تخت خواب دو نفره

تختخواب دو نفره شما بر اساس تم رنگی، جنس چوب استفاده شده، ارتفاع، ابعاد، یراق آلات استفاده شده و صدها پارامتر دیگر قیمت گذاری می شود. بر فرض اگر تمایل دارید از یک تخت خواب سلطنتی با تاج تخت بزرگ بهره بگیرید باید این امر را در نظر داشته باشید که هر چقدر تاج تخت بزرگتر و کار روی آن بیشتر باشد قیمت تمام شده آن برای شما بیشتر تخمین زده می شود. از سوی دیگر هر چقدر تخت خواب شما شکل طراحی ساده تری داشته باشد قیمت تمام شده آن کمتر است اما در کل تخت خواب دو نفره شما با توجه به چوبی که برای آن در نظر گرفته می شود تعین قیمت می شود. بر فرض یک تخت خواب ساده تنها ای چهار چوب برای قیدها و پشتی و نمای روبروی تخت استفاده کرده است اما به دلیل استفاده از چوب بسیار مرغوب قیمت تمام شده آن به مراتب از سایر تخت خواب های پر زرق و برق تر گران تر است. انتخاب رنگ های سفارشی و در نظر گرفتن رنگ های استاتیک برای مبل های فلزی خود می تواند قیمت تمام شده آن را برای شما بیشتر تخمین بزند. پس با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید دست به انتخاب بزنید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نشود.

کلام آخر پیرامون تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره شما باید از ارتفاع مناسبی بهره گرفته باشد تا در طی گذر زمان شما را با مشکل روبرو نکند کوتاه بودن ارتفاع سبب می شود نظافت به خوبی رعایت نشود و بلند بودن ارتفاع به شما آسیب می زند. از سوی دیگر باید به جنس چوب، جنس پشتی تخت و رنگ مد نظر برای آن در حین قیمت گذاری نیز توجه شود تا قیمت خیلی زیادی برای شما در حین خرید در نظر گرفته نشود. با خرید یک تخت خواب دو نفره ایده ال می توانید تا سالیان سال از وجود آن در کنار یک سرویس خواب لوکس نهایت لذت را ببرید و از دست به جیب شدن در امان باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها