رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جمهوری‌خواهان سنا از قدرت اجرایی خود برای تبرئه رئیس‌جمهور این کشور سوء استفاده کردند.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۳۵
پلوسی: جمهوری‌خواهان با تبرئه ترامپ به قانون اساسی آمریکا خیانت کردند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری خواهان کنگره برای سوء استفاده از اختیارات اجرایی خود برای تبرئه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در محاکمه استیضاح انتقاد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مطلبی برای روزنامه واشنگتن پست نوشت: «جمهوری خواهان با رای خود تاریک‌ترین تصور از قدرت را انتخاب کردند: اگر رئیس جمهور معتقد باشد که انتخاب مجدد او برای کشور خوب است، پس می‌تواند از هر وسیله‌ای برای پیروزی استفاده کند بدون آنکه پاسخگوی یا پذیرای عواقب آن باشد.»

پلوسی در ادامه نوشت: متاسفانه به دلیل خیانت مجلس سنایِ جمهوری خواهان به قانون اساسی، رئیس جمهور همچنان به عنوان تهدیدی برای دموکراسی آمریکاست. او همچنان اصرار دارد که او ورای پاسخگو بودن درباره اقدامات خود است و در نتیجه اگر بخواهد می‌تواند دوباره انتخابات را به فساد بکشاند.

آلن درشویتس، وکیل رئیس جمهور آمریکا در جلسه نهایی استیضاح او گفت اگر رئیس جمهور کاری کند که معتقد باشد به انتخاب مجدد او در جهت منافع عموم مردم کمک می‌کند، آن را نمی‌توان نوعی باج خواهی که مستحق استیضاح باشد، دانست.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی را فاش کرد. بر اساس مطالب افشا شده از سوی این افشاگر، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن» رقیب انتخاباتی بالقوه‌اش، اوکراین را وادار به تحقیقات درباره پسر بایدن کند.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ و دومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها