سخنگوی وزارت خارجه گفت: با وجود ادعاهای واهی آمریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند،راه هرگونه نقل و انتقال بانکی را بستند و با راه اندازی کانال سوئیس پوچی ادعای خود را ثابت کردند.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۶۰
کانال مالی سوئیس ادعای پوچ آمریکایی ها را ثابت کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «علیرغم ادعاهای واهی آمریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند؛عملا راه هرگونه نقل و انتقال بانکی را در این زمینه بستند.با راه اندازی کانال به اصطلاح بشردوستانه برای تامین اقلام دارویی رسما تایید کردند این ادعا پوچ و خلاف رای دیوان بین المللی دادگستری بوده و دارو و غذا هم تحریم است، در حالی که نباید باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران در واکنش به کانال مالی که سوئیس راه اندازی کرده، گفته بود: چیزی به عنوان کانال بشردوستانه یا مشابه آن را به رسمیت نمی شناسیم. فارغ از اینکه همه تحریم ها را غیرقانونی می دانیم، درباره تحریم‌های دارویی و مواد غذایی و کانالی که در این موارد تسهیل کننده آن است، اینکه بخواهند تبلیغ و سر وصدا کنند و به شدت در فضای مجازی به آن پرداخته شده، به نظر ما خیلی ارزش پرداختن هم ندارد.

موسوی یادآور شده بود: ما از همه روزنه هایی که باعث کاهش فشار بر ملت ایران بشود استفاده کرده و آن را مفید می دانیم. هم آمریکایی‌ها می‌دانند تعهداتی دارند، هم رای دیوان بین المللی دادگستری داریم که دارو و غذا جزو اقلام تحریمی نیست و موظفند تسهیلات لازم را برای این نوع کالاها فراهم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفته بود: اعطای مجوزهای قطره چکانی مشروط و مقید کردن آنها به برخی چیزها، نمی تواند آمریکا را از تعهداتی که نسبت به ملت ایران دارد و جنایات جنگی که با تحریم دارو مرتکب شده، مبرا کند.

وی گفته بود: این داروها با پول این ملت وارد شده و چیز جدیدی نیست و از یک سال و نیم پیش باید این کار صورت می گرفت و با کارشکنی آمریکا الان صورت گرفته و شرکت سوئیسی هم پولش را می گیرد.

موسوی از رسانه ها خواست بیش از حدی که شایسته این کانال است، به آن نپردازند و افزود: توقعات ما بیش از اینهاست و تعهدات آنها صدها برابر این کانال است و هیچگونه منتی بر سر دولت و ملت ایران در این زمینه وجود ندارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها