معاون دبیرکل حزب‌ الله لبنان:

جایی برای اسرائیل در خاک فلسطین وجود ندارد

معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد، تمام خاک فلسطین برای فلسطین از بحر تا نهر است و رژیم اسرائیل جایی در این سرزمین ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۶۳۲۶
جایی برای اسرائیل در خاک فلسطین وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) در اظهارات اعلام کرد، طرح به اصطلاح «معامله قرن» طرحی باطل و شکست‌خورده است.

وی افزود: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را به خاطر انتخابات آمریکا و بالا بردن آرای «بنیامین نتانیاهو» در داخل فلسطین اشغالی ارائه کرد. اما وی باید بداند که که ملت مقاوم فلسطین و ملت‌های مجاهد منطقه این طرح را اجرا نخواهند کرد و به اسرائیل اجازه نخواند داد که اشغال کند و همزمان به اشغالگری خود وجهه قانونی دهند.

شیخ قاسم تصریح کرد: جایی برای اسرائیل با مرزهای به رسمیت شناخته شده وجود ندارد، تنها مکان برای فلسطین آنهم تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر است، پایتخت آن نیز شرق و غرب قدس و نه قدس شرقی است. ما به این موضوع ایمان داریم و معتقدیم که تحقق آن ممکن است فقط نیازمند زمان و فداکاری است.

«نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله هم اعلام کرد، لبنان در مقدمه متضرران از معامله قرن قرار دارد زیرا قصد تحمیل اسکان دائمی آوارگان فلسطینی و بیشتر از آن آوارگان سوری را (از طریق این طرح) در لبنان دارند، آنچه جامعه بین‌المللی نامیده می‌شود از فلسطینی‌ها یا سوری‌ها نمی‌خواهد لبنان را ترک کنند .

وی افزود، معامله قرن شامل شناسایی حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی مزارع شبعا و کفرشوبای لبنان نیز می‌شود.

شیخ قاووق ادامه داد: آمریکا با این تصمیم بر لبنان تجاوز کرد و از حاکمتیش کم کرد. اولین پاسخ قاطع به معامله قرن، اجماع فلسطینی برای رد آن است و این اجماع دژ محکم برای حق فلسطینی در برابر معامله قرن است.

معامله قرن سه‌شنبه هفته گذشته به دست رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شود و حق بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین خود را خط زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها