133 نماینده مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از محتوای «معامله قرن»، خواستار مخالفت دولت این کشور با این طرح شدند.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۱۴
بیانیه 133 نماینده پارلمان انگلیس در مخالفت با «معامله قرن»

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس، متن بیانیه‌ای را امضاء کردند که در آن از دولت این کشور خواسته شده است تا با «معامله قرن» مخالفت کند.

این نمایندگان در بیانیه خود ضمن ابراز تأسف از محتوای معامله قرن، تأکید کردند: «این طرح حقوق ملی مردم فلسطین و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و دلایل منطقی برای بازگشت به مذاکرات را از بین می‌برد و فرصت‌های صلح را کاهش داده و رکن اساسی قوانین بین‌المللی را تهدید می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: «دولت انگلیس می‌بایست موضع راسخی در خصوص نیل به صلح بر مبنای راه‌حل دو دولتی با استناد به مرزهای ۱۹۶۷ اتخاذ کند؛ راه‌حلی که به تشکیل کشور فلسطینی با حق حیات و حق حاکمیت در کنار اسرائیل منجر شود و تضمین دهد که قدس پایتخت مشترک باشد و تمامی این‌ها در طرحی که رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی کرده است، به چشم نمی‌خورد.»

این نمایندگان با یادآوری درد و رنج‌های فلسطینی‌ها به خصوص ممانعت اهالی غزه از دریافت خدمات بهداشتی و آموزشی و همچنین تخریب خانه‌های فلسطینیان و آوارگی آن‌ها در کرانه باختری، تسلط رژیم صهیونیستی بر اقتصاد فلسطین را عامل فجایع و درد و رنج‌های مردم فلسطین دانستند و خواستار دسترسی آن‌ها به منابع طبیعی در مناطق موصوف به منطقه «ج» در کرانه باختری و منابع دریایی در غزه شدند.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در جلسه روز چهارشنبه پارلمان این کشور، طرح دولت آمریکا برای ایجاد صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را در راستای تحکیم استعمار غیرقانونی صهیونیست‌ها دانست.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها