سخنگوی وزارت خارجه گفت:فردی که بر پایه کاباره و پول بنا شده، چیزی از تاریخ هفت هزار ساله و میراث فرهنگی ایران نمی فهمد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۶۳
فردی که جز کاباره و پول ندیده، چیزی از تاریخ هفت هزار ساله نمی فهمد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست هم اندیشی درباره نقش ایران در زمینه تعامل و ایجاد صلح و هویت ملی، خاطرنشان کرد: همانطور که هر فردی با هویت خود شناخته می‌شود، ملت‌ها و دولت‌ها نیز با هویت کشورشان شناخته می‌شوند، اگر می‌بینید جمهوری اسلامی ایران منادی و پیشنهاد دهنده گفت گو‌هایی بر پایه تمدن‌ها و جهان عاری از خشونت بوده، بی شک این پیشنهاد برگرفته از پیشینه قوی و محکم بوده که کشورمان در آن رشد کرده است.

او افزود: من از تهدیدی که علیه ایران مبنی بر هدف گرفتن ۵٢ نقطه فرهنگی (از سوی آمریکا) انجام شد، متعجب نشدم، زیرا وقتی جز کاباره و پول ندیده، چیزی از تاریخ هفت هزار ساله و میراث فرهنگی ما نمی فهمد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره نقش وزارت خارجه در قبال تهدیدات آمریکا گفت: این تهدیدها نمی‌تواند ما را از راه اصلی مان باز دارد، باتوجه به این فشارها وزارت خارجه هرگز راه پر افتخاری که ملت ما پیموده است را فراموش نخواهد کرد، ملت ایران باوجود اینکه اهل گفت وگو بوده و صلح طلب هستند اما در مقابل دلاور هم هستند.

او در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: جا دارد یادی از سردار شهید سلیمانی کنم او نمونه بارز فرزند ایران است.

موسوی ادامه داد: وقتی راه درست و منطقی باشد طبیعتاً دنیا هم پشت آن می ایستد. برای مثال زمانی که موضوع گفت وگو و تعامل با کشور‌ها پیش آمد، آنها به حمایت از ما برخواستند. علاوه براین باوجود اینکه برخی برجام را قبول ندارند بازهم می بینیم که جنازه آن برای ما نعمت است و هنوز ما از آن استفاده می‌کنیم. بعد از این معاهده متوجه شدیم که چگونه دروازه دنیا به روی ما باز شد و در همین راستا هم امیدواریم که این راه ادامه یافته و شاهد آثار و تبعات مثبت آن باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها