یکی از مفتی‌های داعش که فتوای اسارت و تجاوز گروهی به دختران ایزدی را داده بود، گفته است که از یک تامین کننده مالی در انگلیس پول دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۸۶
اعتراف مفتی داعش به تامین کننده مالی‌اش در انگلیس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شفاء النعمه، از خطرناک‌ترین اعضای داعش، نظریه‌پرداز و از مفتی‌های این گروه که خطرناک‌ترین و خونبارترین فتواها را صادر کرده به بازجویان گفته است که ۶۰۰۰ دلار از مردی با نام مستعار «مصطفی النجماوی» دریافت کرده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، شورای عالی قضایی عراق اخیرا اظهار کرد، النعمه به دیدار با النجماوی در سفرش به مکه و دریافت پول از او در جریان این سفر اعتراف کرده است.

او در این خصوص گفته است: برای حج عمره به مکه سفر کردم و با ابو مصطفی النجماوی دیدار کردم. او اصالتا اهل موصل است ولی در لندن بزرگ شده است. ما درباره مسائل دینی صحبت کردیم و من وضعیت موصل را برای او شرح دادم و از جزییات نیروهای عراقی و ارتباطشان با آمریکایی‌ها گفتم.

وی افزود: ما درباره نقش فرقه‌های افراطگرا صحبت کردیم و او ۶۰۰۰ دلار پول به من داد و از من خواست این مبلغ را برای گروه‌های مسلح خرج کنم.

منابع امنیتی انگلیسی از وجود فردی به نام ابومصطفی النجماوی که در انگلیس فعالیت تروریستی دارد، آگاه نبوده‌اند اما اکنون درحال انجام تحقیقات درباره این شخص هستند.

دستگیری النعمه که «فتواهایی» در راستای توجیه حمله به روستاهای ایزدی و بردگی جنسی زنان و دختران این اقلیت صادر کرده، بزرگترین اقدام علیه داعش از زمان کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق این گروه در ماه اکتبر است.

او همچنین «فتواهایی» برای اخراج مسیحیان و تخریب بناهای تاریخی در سراسر عراق صادر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها