مقامات چین روز جمعه اعلام کردند برای کنترل ویروس مرگبار جدیدی که جان صدها نفر در سراسر این کشور را تهدید می کند، بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین و دیگر مناطق دیدنی مشهور این کشور را تعطیل می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۷۸
ویروس «کرونا» دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، تعدادی از فستیوال‌های مختلف جشن سال‌ نو چینی‌ها نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این ویروس کشنده لغو شده‌اند و «شهر ممنوعه» پکن و «دیزنی‌لند» شانگهای نیز موقتا تعطیل شده‌اند. «شهر ممنوعه» پکن سال گذشته میزبان ۱۹میلیون بازدیدکننده بود و همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در تعطیلات سال نو چینی‌ها محسوب می‌شود.

مقامات چین با اشاره به اینکه استادیوم «آشیانه پرنده» - محل برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸- از روز جمعه تعطیل‌شده‌ است،‌ اعلام کردند «مقبره‌های مینگ» نیز از روز شنبه تعطیل ‌خواهند بود. قرار است استادیوم «آشیانه پرنده»‌ در راستای «‌پیشگیری و کنترل»، تا سی‌ام ژانویه تعطیل باشد.

هر ساله حدود ۱۰ میلیون گردشگر از «دیوار بزرگ چین»‌ که یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی در تعطیلات سال نو محسوب می‌شود، بازدید می‌کنند.

همزمان با بسته شدن بخش « Juyongguan» دیوار بزرگ چین، نمایشگاه معبد این مکان دیدنی نیز لغو خواهد شد.

این اقدامات، آخرین تلاش‌های مقامات برای مهار «کرونا ویروس» جدید است. این ویروس از جهات شباهتش به ویروس بیماری سارس که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به سرعت شیوع پیدا کرد و جان صدها نفر در پکن و هنک‌گنک‌ را گرفت، موجب نگرانی شده است.

با اینکه تنها ۲۹ مورد مبتلای قطعی به این ویروس در پکن شناسایی شده است، اما مقامات این شهر رویدادهای بزرگ مربوط به جشن سال نو این هفته را لغو کرده‌اند.

تبعات شیوع این ویروس فقط به چین منتهی نشده است و چندی پیش کره‌شمالی نیز اعلام کرد در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس نوظهور کشنده‌ای که اخیرا در چین شیوع پیدا کرده است، مرزهای خود را به طور موقت به روی گردشگران خارجی می‌بندد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها