سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برخی از افراد بیش از یک سال است که پشت نوبت دریافت کارت هوشمند هستند.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۷۱
صدور خارج از نوبت اسناد هویتی و کارت هوشمند سیل زدگان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سیف الله ابوترابی در خصوص تولید کارت هوشمند ملی گفت: قرار بود چاپخانه دولتی ۹ میلیون کارت را تولید و برای صدور و تحویل به ما تحویل دهد اما به دلیل مشکلاتی که برای آنها پیش آمد نتوانستند به وعده خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه توانایی صدور ۲.۵ میلیون کارت را در ماه داریم، افزود: هر زمانی که چاپخانه بتواند کارت‌ها را به ما تحویل دهد ما نیز بر اساس تقاضاهای صورت گرفته آن را به افرادی که ثبت نام کردن تحویل می‌دهیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: در گذشته هم بدنه و هم تراشه کارت وارداتی بود اما بعد از تحریم‌ها قرار شد بدنه کارت هوشمند از سوی چاپخانه دولتی تأمین شود و تراش آن را نیز دولت وارد کند اما در حال حاضر مشکلاتی هم در تولید بدنه و هم تراشه وجود دارد که باعث شده از برنامه خود عقب بمانیم.

وی گفت: ماه گذشته ۱۰۳ هزار کارت تولید و صادر شده است و قرار شده تعدادی کارت نیز تولید و تراشه گذاری و به ما برای صدور تحویل داده شود.

ابوترابی همچنین با تاکید بر اینکه برخی از هموطنان بیش از یک سال است در نوبت دریافت کارت هوشمند به سر می‌برند گفت: قرار بود ظرف ۳ یا ۴ ماه کارت‌های هوشمند تحویل داده شود اما مشکلاتی برای صدور آن ایجاد شد که امیدواریم هرچه زودتر از سوی چاپخانه ملی این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در ۲۰۰ هزار نقطه احراز هویت و ارائه خدمات با رسید کارت و سریال شناسنامه انجام می‌گیرد و دستگاه‌ها مکلف به ارائه خدمات هستند.

وی همچنین در مورد صدور کارت هوشمند و اسناد هویتی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با استان قرار شده خارج از نوبت نسبت به صدور اسناد هویتی آنها اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها