لیگ برتر فوتبال ایران؛

شروع دوران پسا یحیی در بوشهر

در نخستین بازی از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال تیم های فوتبال شاهین‌شهرداری بوشهر از شهرخودرو خراسان امروز به مصاف هم می روند.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۷۰
شروع دوران پسا یحیی در بوشهر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ۲۰ روز تعطیلی، لیگ برتر نوزدهم امروز با بازی تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری بوشهر و شهرخودرو خراسان وارد هفته هفدهم خود می‌شود. تقابل تیم‌های مدعی کسب سهمیه و سقوط، آغاز کننده تنور داغ نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال خواهد بود اما ۲ تیم برای بازی امروز شرایط کاملا متفاوتی دارند.

شاهین شهرداری بوشهر؛ طلسم ۳ امتیازی شکسته می‌شود؟

پس از انجام ۱۶ بازی، حالا تنها تیمی که همچنان مقابل تعداد برد‌های خود خط تیره را می‌بیند، شاهین شهرداری بوشهر است. تیمی که از بازی‌های گذشته فقط ۶ تساوی به‌دست آورده و حالا به دنبال نخستین ۳ امتیاز لیگ برتری است.

نکته نگران کننده برای هواداران شاهین خط دفاعی ضعیف این تیم است. سفیدپوشان جنوبی با دریافت ۳۳ گل بدترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص دادند و باید دید میشو کریستیچوویچ در تعطیلات نیم‌فصل چه راهکاری برای این مشکل تدارک دیده‌است.

شاهین بیشترین تغییر و تحول را در بین همه تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات تجربه کرد. ۸ بازیکن از شاهین جدا شدند و ۶ بازیکن هم به جمع شاگردان «میشو» اضافه شدند. ‌

محمد‌صادق بارانی، سعید کریمی، پیمان شیرزادی، ابوذر صفرزاده، ابوالفضل درویشوند، حسن پولادی، مهدی چاه‌کوتاه زاده و محمد فرخنده‌پی ۸ بازیکن جدا شده و اسماعیل شریفات، حامد محمودی، سجاد مشکل‌پور، سجاد حیدری، ابوالفضل رزاق‌پور و میثم دورقی بازیکنان جدیدالورود شاهین محسوب می‌شوند.

باشگاه شاهین شهرداری به تاریخ برگزاری این بازی معترض بود و حتی نامه‌ای به سازمان لیگ، مربوط به لغو بازی ارسال کرد، اما سازمان لیگ به برگزاری بازی در تاریخ قبلی اصرار کرد و تنها روز گذشته ساعت برگزاری این دیدار را از ۱۵:۳۰ به ۱۴ تغییر داد.

شهرخودرو خراسان؛ آغاز دوران پسایحیی

اگر مهمترین اتفاق فوتبالی این روز‌ها را رفتن یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس بدانیم، یک طرف این موضوع به شهرخودرو خراسان مربوط می‌شود.

تیمی که روز‌های شلوغ و پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت و در نهایت با یک تصمیم غافلگیرکننده، مجتبی سرآسیایی را به عنوان سرمربی یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرد. انتخاب سرآسیایی از آن جهت عجیب بود که او در این‌ سال‌ها تنها نقش سرپرستی و مدیریت در تیمش داشته و هیچگاه در سطح اول فوتبال ایران مربیگری نکرده‌است.

شهرخودرو با هدایت گل‌محمدی مطابق انتظارات نیم‌فصل اول را بالای جدول سپری کرد، اما شاید خوشبین‌ترین هوادار مشهدی هم پس از جدایی گل‌محمدی و چند ستاره این تیم، امیدی به وعده‌های مدیران تیمش مبنی بر قهرمانی در لیگ نوزدهم نداشته باشد.

سروش رفیعی، روح‌الله باقری، فرشاد محمدی مهر، یونس شاکری، محمدحسین اکبرمنادی، سینا زامهران و رضا صدری ۷ بازیکن جدا شده از شهرخودرو بودند و از طرفی محمدرضا خلعتبری، روح‌الله سیف اللهی، ملاد سرلک، ابوالحسن جعفری و علی طاهران ورودی‌های شهرخودرو لقب گرفتند. تنها نماینده شرق فوتبال ایران در لیگ برتر از ۶ بازی اخیر خود تنها ۳ امتیاز کسب کرد، موضوعی که باعث شد رفته‌رفته از صدر جدول فاصله بگیرد و باید دید در نیم‌فصل دوم روز‌های خوب شهرخودرو با یحیی ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.

در بازی امروز اکبرصادقی که کاپیتان اول شهرخودرو محسوب می‌شود به همراه محمد رضا خلعتبری، ۲ غایب سرشناس در جمع شاگردان سرآسیایی هستند. بازیکنان شهرخودرو پس از بازی امروز بلافاصله راهی مشهد می‌شوند تا برای بازی سرنوشت‌ساز روز سه‌شنبه در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مقابل الرفاع بحرین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند.

دیدار رفت ۲ تیم در مشهد با برتری دو بر یک شهرخودور به پایان رسیده بود. این بازی امروز ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها