امام جمعه موقت تهران گفت: شهادت سردار سلیمانی، چنان عطری را ایجاد کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند.
کد خبر: ۱۲۴۴۵۳۰
واکنش سردار سلیمانی به پیشنهاد کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌ جمهوری

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز تهران، هفته گذشته را هفته عجیبی توصیف کرد و گفت: از سحر جمعه گذشته تا این جمعه فضای کشور عزیزمان و منطقه مقاومت، آکنده از عطر تقوای الهی بود

وی، ویژگی خاص سردار سلیمانی را تقوای الهی دانست و افزود: همین کلمه متفاوت و ممتاز و پرمعنا، رمزگشایی می‌کند از شخصیت حاج قاسم عزیزمان و این غوغا و قیامتی که برپا شد، حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته این عبد صالح با پروردگار متعال است که شهادت او چنان عطری را رها کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از شهادت سردار سلیمانی،‌ شاهد یک تحول عظیم و روحانی هستیم و این معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتازِ برجسته، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودش یعنی مکتب تربیتی عالی امام خمینی است.

واکنش سردار سلیمانی به پیشنهاد کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌جمهوری

حاج علی اکبری به نقل از یکی از دوستان خود گفت: به حاج قاسم گفتم که محبوبیت شما اقتضا می‌کند کاندیدای ریاست‌جمهوری شوید. ایشان در جواب گفتند: «من نامزد گلوله‌ها و نامزد شهادت هستم. سال‌هاست در این جبهه‌ها به دنبال قاتل خودم هستم، امّا او را پیدا نمی‌کنم».

حاج علی اکبری اظهار داشت : هفته عجیبی را پشت سر گذاشته‌ایم و حاج قاسم با جامعه ما چه کرد و چه قیامتی برپا شد. این چهل سال مجاهدت مخصوصا در این منطقه مقاومت که این شهید عزیزمان به تعبیر مقام معظم رهبری شجاعت را در منطقه با تدبیر در هم آمیخته بود و همه را در خدمت اخلاص به پروردگار متعال به میدان آورده بود؛ در واقع ایشان هم حلقه‌های منطقه مقاومت را در هر جایی که بود،‌ تقویت کرد و هم در جای مورد نیاز حلقه های مقاومت را تأسیس کرد.

وی افزود:‌ امثال حماس و جهاد در فلسطین، امثال حزب الله در لبنان و انصار الله یمن از پشتیبانی و مشاورت او بهره‌های فراوان بردند.

حاج علی اکبری بیان کرد:‌ ایجاد حلقه‌های جدید مثل حشد الشعبی، قوات الوطنیه تا فاطمیون و حیدریون و زینبیون و امثال این ها، از حسنات وجودی این شخصیت بود، اما مهم تر از این کار بزرگی که حاج قاسم کرد این حلقه‌های را با آن ظرفیت و هوش بالا به هم متصل کرد. او حلقه ها را به هم متصل کرد و یک زنجیره طلایی از مقاومت را در منطقه به وجود آورد و همه این اتصالات را با مرکز فرماندهی کل و تدابیر عالی و راهبردهای فرماندهی کل و رهبری عالی قدر و امام عزیز به دقت و هوشیاری تمام در منطقه اجرا کرد.

عقیم ماندن توطئه‌های استکبار با اقدامات حاج قاسم سلیمانی

وی ادامه داد:‌ نتیجه این اقدامات این شد که توطئه های استکبار در منطقه از داعش عقیم ماند و امثال اینها را از منطقه پاکسازی کرد. او امنیت را در منطقه ارتقا و فرهنگ مقاومت را در سطح منطقه گسترش داد و نتیجه دیگرش این شد که هم جامعه ما ایران امنیتش تا حد زیادی با این عمق راهبردی که به وجود آورد،‌ تضمین شد و هم امنیت جهانی را ارتقاء داد و در نهایت سردار امنیت‌آفرین و صلح‌آفرین شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ امنیتی که محصول سازش باشد امنیت نیست و دوامی ندارد، امنیتی که محصول مقاومت فعال است دوام دارد. چنین امنیتی است کار بزرگ این عزیزمان بود.

حاج علی اکبری با اشاره به کارویژه شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:‌ استمرار همان فتح الفتوح امام راحل(ره) و مکتب امام راحل(ره) یعنی تربیت عناصر مؤمن، شجاع، فکور و نگاه تمدنی در این منطقه وسیع مقاومت و توسعه فرهنگ تربیتی اسلام ناب در منطقه و تربیت جوانان رشید و شایسته کار ویژه حاج قاسم سلیمانی بود.

وی بیان کرد: خدای متعال را شاکریم در این مرحله حاج قاسم توانست تحسین مقام معظم رهبری را برانگیزد و زمانی که گزارشی از اقدامات او می آمد و حتی ایشان دیگران را به این روش توصیه می کردند؛ خداوند اجر مجاهدت او را با شهادت داد و حماقت بزرگ دشمن و رئیس شیاطین که با آن دستگاه محاسباتی آشفته و فلج این تصمیم نابخردانه را گرفتند، لحظه ای پدید آورد که او سال های سال منتظرش بود.

شهادت حاج قاسم نقطه عطفی در منطقه مقاومت است

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ با شهادت حاج قاسم این شهادت بزرگ به تعبیر مقام معظم رهبری و ابومهدی و همراهان عزیزشان با گواهی امام مسلمین و با بصیرت امت ما و حضور یکپارچه مردم و به موقع آنها یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و در منطقه مقاومت پدید آمد.

وی بیان کرد:‌ هفته گذشته نقطه عطف در تاریخ معاصر و در تاریخ انقلاب اسلامی بود؛ این موضوع یک اتفاق عادی نیست و می توان از این نقطه عطف مسیر گذشته را هم کاملا دید و تحلیل کرد و برای آینده تصمیم‌های بزرگ گرفت.

حاج علی اکبری ادامه داد: مردم حاج قاسم را می‌دیدند اما در سیمای حاج قاسم عزیز،‌ عرفان چمران، هوش باقری،‌ شجاعت خرازی، محبت و صمیمت بروجردی، ‌درایت کاظمی، قاطعیت صیاد، ‌شکوه همت، صلابت بابایی،‌ صفای زین‌الدین، آینده نگری طهرانی مقدم، ایثار شهریاری ، معنویت احمدی روشن و مظلومیت شهید بهشتی وجود داشت؛ در همه این شهدای عزیزمان ولایتمداری و وفا را یکجا در فرماندهی این حرکت بزرگ و این عملیات می‌توان یافت.

حاج علی اکبری اظهار داشت:‌ همه شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع حریم و حرم در این عملیات وسط میدان حاضر شدند و چه رونق معنوی خاصی به جامعه ما داده و در واقع از هویت انقلابی جامعه ما رونمایی شد.

امروز دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان به روزرسانی شده است

وی افزود:‌ در واقع امروز دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان به روزرسانی شد و دشمن شناسی و تنفر از شیاطین به اوج رسید و دوباره مردم ما با اشاره حاج قاسم و شهدا، جمال ولایت و شکوه این نظام الهی را مشاهده کردند و یک ائتلاف قلبی و وحدت گفتمانی بی نظیر مانند روزهای اول انقلاب اسلامی در جامعه ما فراهم شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ در آمیختن اشک و خون؛ همیشه اینطور می شود، وقتی خون و اشک به هم آمیخته می شود چه طوفانی برپا می کند و چه صحنه بی نظیری را به وجود می آورد.

عملیات بسیار بزرگ و سرنوشت ساز و باشکوهی انجام دادند

وی بیان کرد:‌ شما ملت عزیز، عملیات بسیار بزرگ و سرنوشت ساز و با شکوهی انجام دادید، قیامتی برپا کردید، یک حماسه بی نظیر از یک سو آکنده از عواطف و دلدادگی و از سوی دیگر سرشار از حماسه و از طرف دیگر مملو از قدرشناسی و سپاس بود، یک تشییع و بدرقه ای بی نظیر که حقیقا واژه ها ناتوان هستند و ‌رکوع می کنند و به سجده می افتند، در برابر این قیامتی که ملت ما همراه با حاج قاسم و زیر پرچم ولایت و امامت برپا کردند.

حاج علی اکبری ادامه داد:‌ این حضور رفراندومی برای مقاومت، تجلی نور حق و رستاخیز بود؛ از کاظمین تا کرمان چه قیامتی برپا شد. این اقیانوس مواج مردم عزیز ما هم بیعت بود برای ادامه راه و هم نفرت بود و تقاضای انتقام نسبت به دشمن و مخصوصا شما مردم عزیز تهران که درود بر شما باد که خیلی خوب به صحنه آمدید.

وی بیان کرد: این حضور را نمی‌توانند بشمارند و شمارشگرها توان شمارش این عدد شگفت انگیز حضور مردم را ندارند و حتی در سایر شهرها هم اینچنین بود.

در دشمن شناسی دقیق باشید

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ وضعیت استکبار جهانی یعنی آن دشمن اصلی که مقام معظم رهبری فرمودند را بشناسید و گم نکنید و در دشمن شناسی دقیق باشید، یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکباری است.

وی افزود:‌ پس از حاج قاسم وضعیت عجیبی شد؛ یک آبروریزی بزرگ و رسوایی بی نظیر برای این سرکرده تروریست دولتی که خودش یک تروریست تبهکار و دستگاه فکری‌اش و دولت ایالات متحده و مرکز اصلی تربیت تروریست‌ها است؛ چه تروریست‌های فردی و چه دولتی.

حاج علی اکبری اظهار داشت: در سراسر جهان با یک اقدام غیرقانونی بی اعتنا به حاکمیت ملی عراق و نقض صریح حقوق بین الملل، یک اقدام بی ارزش، کاملا منفعلانه و ناشی از استصیلال و در کمال ناجوانمردی انجام داد.

وی ادامه داد: آنها با اینکار یک چهره محبوب منطقه مقاومت و یک سردار صلح و امنیت را که برای جهان اسلام و منطقه مقاومت شناخته شده بود و برای آزادگان عالم به شهادت رساند، محصولش یک نفرت بی نظیر و غیرقابل تصور از رژیم نحس آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار شد و بدون شک در دادگاه افکار عمومی جهان قطعا محکوم اند و از این پس اتفاقی که خواهد افتاد این است که منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات گسترده قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ این رژیم سلطه پایگاه های بسیاری دارد و از این پس پایگاه زیاد داشتن برای آمریکایی ها نقطه قوت نبوده و به ویژه داشتن هر پایگاهی نقطه ضعف آنهاست.

وی بیان کرد: از این پس این جنایتکاران بزرگ غرب و ابرجنایتکار در معرض افول تاریخی قرار دارد و به ویژه با عملیات اخیری که انجام شد، دوستان و وابستگان آمریکا به شدت در رعب و وحشت اند و در این فکر هستند که چطور می توان به غول وحشی و گیج درحال جان کندن اعتماد کرد و این حال رفقای شان است.

اختلافات درونی آمریکا افزایش یافته است

حاج علی اکبری اظهار داشت:‌ اختلافات درونی آمریکا افزایش یافته است، به ویژه این جمله اخیر ترامپ که گفته همه چیز خوب بوده اسباب مضحکه شده است.

وی افزود:‌ تحلیل زبان بدن آنها و حرف‌هایی که می زنند حکایت از ترس عمیق، دستپاچگی، استیصال و سرگشتگی آنهاست، البته ما برای مردم آمریکا به شدت متأسفیم و اگر عقلای شان دیر بجنبند، چیزی برای آنها باقی نمی ماند و البته ما آنها را به خاطر سکوت شان در برابر جنایت‌ها شریک جرم می‌دانیم و حال رژیم صهیونیستی از همیشه خراب تر است.

از امروز حضور رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه نقطه ضعف بزرگی است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تلاش مسخره سران صهیونیستی برای اینکه خود را تبرئه کنند، گفته اند که کار ما نیست و این کار را آمریکا انجام داده است. از امروز حضور رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه نقطه قوت نبوده بلکه نقطه ضعف بزرگی است و آنها در محاصره زنجیره مقاومت اند و انگشت اتهام اتفاقا متوجه رژیم پلید نحس صهیونیستی است.

وی یادآور شد:‌ انتقام سخت آغاز شد و خون شهید، رسواکننده، ‌شب شکن و فتنه سوز است، مخصوصا اگر سید الشهدای عرصه مقاومت به میدان رفته باشد. بخش بسیار اندکی از عملیات انتقام بخش آغاز شده است و مجلس عراق با مصوبه خوب انقلابی‌اش، قدم اول را برداشت و مجلس ایران با مصوبه خوبش گام دیگری برداشت و با اعلام تروریست بودن همه فرماندهان و عوامل پنتاگون، دولت ایران بیانیه نهایی گام پنجم را در کاهش تعهدات به موقع اعلام کرد.

سیلی قانونی، محکم و داغ به صورت سیاه شیطان زده شد

حاج علی اکبری ادامه داد: با این مصوبات عراق و ایران، اما سیلی آن بود که سپاهیان عزیزمان در هوافضای سپاه نواختند، یک سیلی قانونی و محکم و داغ به صورت سیاه شیطان زدند که هنوز دور خود می پیچند و گیج هستند که چه به روزشان آمدهاست و این گیجی را می توان مشاهده کرد.

وی افزود: البته در منطقه مقاومت هر کدام برای خودشان سهمی تعریف کرده اند و مشاهده خواهید کرد. حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی عراق، ‌فلسطین، هر یک می گویند که ما سهم خود را داریم و انتقام مان را خواهیم گرفت، اما رهبر عزیزمان فرمودند، آنچه که باید اتفاق بیفتد، این است و همه باید روی این موضوع متمرکز شوند که عملیات باید متوجه این باشد که آمریکای تبهکار، گورش را از منطقه گم کند و هر چه زودتر وجود نحسش را بیرون ببرد و اگر دیر بجنبد، فرزندان مقاومت این نجاست را از منطقه خواهد شست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ این هفته عجیبی بود از سحر جمعه گذشته تا این جمعه، فضای کشورمان و منطقه مقاومت آکنده از عطر تقوای الهی بود. کلید شخصیت شهید قاسم سلیمانی تقوای الهی بود. همین کلمه متفاوت و ممتاز و پرمعنا از شخصیت او رمزگشایی می کند.

وی افزود:‌ قیامتی که از شهادت حاج قاسم سلیمانی برپا شد، حکایت از ظرفیت معنوی و ارتباط عمیق و شایسته این عقد صالح با پروردگار متعال است که شهادت او در حقیقت این روح مطهر و معطر را چنان رها کرد که جامعه ما و جامعه جهانی این عطر معنویت را استشمام کردند و یک تحول عظیم و روحانی را شاهدیم.

حاج علی اکبری اظهار داشت:‌ این معجزه تربیت الهی، تربیت علوی و تربیت فاطمی است که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتاز برجسته دارای ویژگی های منحصر به فرد خودش یعنی مکتب تربیتی عالی امام خمینی شناخته می شود.

وی بیان کرد:‌ وقتی خبر شهادت برای جامعه ما رسید، آنچه که به ذهن متبادر شد، خطبه 193 نهج البلاغه امیرالمؤمنین بود. آنچه که در این خطبه وصف متقین بیان شده است، ما را به یاد حاج قاسم سلیمانی می اندازند. متقین در تمام زندگی شان پوشش میانه روی، خردمندانه وجود دارد. اهل افراط و تفریط نیستند و سبک زندگی شان با تواضع شناخته می شود.

حاج قاسم برای شهادت آماده بود

وی ادامه داد:‌ کسانی که حاج قاسم را می شناختند، دیدند که او به فروتنی شناخته شده است. حاج قاسم بی قرار و برای ملاقات با پروردگارش ثانیه شماری می کرد. او برای شهادت آماده بود.

حاج علی اکبری اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی و اهل متقین دنیا برای شان کوچک است و آنها از فرصت کوتاه دنیا برای جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر مغتنم می شمارند و دائم مشغول مجاهدت اند؛ صبورانه خطرات و دشواری ها را برای خود می خرند به امید راحتی همیشگی در ملاقات با حضرت حق هستند.

وی بیان کرد:‌ در قطعه ای که پخش شد شاهد بودیم که در زمانی که از حاج قاسم تقدیر می‌کردند، او گفت که آیا حاضرید کنار جنازه‌ام اقرار که من خوب هستم؟ من خودم بهتر می دانم که هستم و خدایی که مرا می بیند.

وی افزود:‌ اگر انسان بخواهد از عالی ترین عنایات الهی در گوشه زندگی اش بهره مند باشد، باید خالص ترین عبادت خودش و بندگی خودش را به محضر حق تقدیم کند.

حاج علی اکبری با اشاره به شخصیت آیت الله رسولی محلاتی گفت:‌ مطلع شدیم خبر رحلت حضرت آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی،‌ عالمی ارجمند،‌ فرزانه که همه چهل ساله گذشته امین امام و رهبری مشغول خدمت بودند. او از دوستان صمیمی و شاگردان امام راحل و ارکان بیت امام عزیز و یاران صدیق و صمیمی نزدیک رهبر عزیزمان و ارکان دفتر مقام معظم رهبری در این جهل سال گذشته منشأ خدمات فراونی بودند.

وی ادامه داد:‌ آیت الله رسولی، اهل تدبر،‌ قلم، فکر و صاحب ده‌ها اثر مفید و قابل استفاده،‌ تفسیری،‌ حدیثی و اخلاقی و تألیف و ترجمه به ویژه در عرصه تاریخ اسلام صاحب نظر و صاحب سبک بودند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ پس از سردار سلیمانی، حضور سردار دیگری را شاهد هستیم که با اعتماد مقام معظم رهبری پرچم به دست گرفت. او سال های سال با شهید سلیمانی همراه بود و از همان روش و شخصیت و همان دیدگاه را بهره مند است. حضورش را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور برادر عزیز و شجاع و خوش سابقه شاهد پیروزی ها و فتوحات بسیاری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها