نتایج تحقیقات نشان می دهد: افزایش سن پدر و مادر سبب بروز سندرم داون می شود سندرم داون یکی از شایع ترین اختلالات ژنتیکی در میان متولدین زنده تریزومی کروموزوم 21 است نوزادان مبتلا به سندرم داون با اختلالات فیزیکی گسترده ای متولد می شوند همچنین افزایش سن مادر یکی از مهمترین عوامل بروز دهنده آن است.
کد خبر: ۱۲۴۴۵

این کروموزوم اضافی در تمام سلول های بدن دیده می شود و باعث بروز دوز ویژه ای از پروتئین های خاصی در بدن می شود که در نهایت عامل ایجاد تظاهرات فتوتایپی این بیماری است. گفتنی است : اما این که ، این پروتئین چطور اختلالات فوق را کنترل می کنند ، از ناشناخته های علوم پزشکی است .

مطالعات نشان داده است ، که غیرطبیعی شدن میزان هورمون ها ، اشعه ایکس ، عفونت ، مشکلات سیستم تنفسی در مادران یا استعداد ژنتیکی ، می توانند سبب یک تقسیم سلولی نامناسب و غیرنرمال شوند. همچنین ، همه این مسائل ، در مادران با سن بالا، خطر داشتن فرزند مبتلا به سندرم داون را افزایش می دهد و در برخی از ماخذ علمی سن بالای پدر نیز از عوامل موثر در افزایش این احتمال ذکر شده است. برپایه این مطالعه ، شانس ابتلا در نوزاد مادران زیر 25 سال ، بیشتر از نوزاد مادران بالای 40 سال است همچنین ، محققان معتقدند که وجود سندرم داون در میان خانواده ها، ارتباطی با فرهنگ ، سطح اجتماعی ، اقتصادی ، گروه های مذهبی ، قومی و ناحیه جغرافیایی سکونت آنها ندارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها