مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای بهمن‌ماه سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه فقط بر اساس میزان پیمایش خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۳۱
سهمیه سوخت سواری‌های کرایه از‌ بهمن‌‌ فقط با مدل «پیمایش»

به گزارش جام جم آنلاین، داریوش باقرجوان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت ارائه سوخت به ناوگان سواری کرایه بر اساس پیمایش که قرار است از ابتدای بهمن ماه عملیاتی شود، اظهار داشت: بر اساس قراری که با هیأت تصمیم‌گیری در توزیع و سهمیه سوخت داشتیم، مقرر شد مدت‌زمان دو ماه یعنی آذرماه و دی ماه امسال، ماهانه 750 لیتر سهمیه سوخت برای ناوگان سواری کرایه اختصاص یابد‌. و از ابتدای بهمن ماه سهمیه سوخت سواری کرایه بر اساس پیمایش باشد.

راننده‌های سواری کرایه شماره شبا خود را حتما در سامانه ثبت کنند

وی ادامه داد: در همان جلسه مقرر شد «شماره شبا‌» رانندگان سواری کرایه اخذ شود و بر اساس آن از ماه‌های بعد این ناوگان طبق پیمایش، مابه التفاوت سوخت دریافت کنند که در واقع به شماره حساب شبا‌ آنها واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: بحث تصمیم گیری درباره اینکه این مابه التفاوت بر اساس پیمایش، سهمیه سوخت باشد یا ‌‌ریالی در حیطه اختیارات ما نیست و دوستان در وزارت کشور و تیم مذکور در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند.‌

باقرجوان در پاسخ به این سؤال که رانندگان شماره شبا را از چه طریق می‌توانند ثبت کنند؟ گفت: آدرس ثبت شماره شبا در سامانه کارت هوشمند مشخص شده است که رانندگان می‌توانند آنجا شماره شبا را ثبت کنند.

شماره شبای راننده باید مربوط به راننده مالک سواری کرایه باشد

وی تأکید کرد: شماره شبای راننده باید مربوط به راننده مالک سواری کرایه باشد و اگر هم وکالتی و لیزینگی باشد، راهکار‌ها در این باره آنجا مطرح شده است تا به این ترتیب راننده‌ها بتوانند سریع‌تر وارد شده و شماره شبای خود را ثبت کنند تا به این ترتیب پیمایش برای تخصیص سوخت ملاک عمل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: رانندگان ناوگان سواری کرایه هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند. مطمئنا این سامانه به نفع آنها خواهد بود و به نفع کسانی است که بیشتر فعالیت می‌کنند و پیمایش بیشتری دارند و بدین ترتیب یارانه و مابه التفاوت بیشتری دریافت می‌کنند.

تردد‌‌های شهری و یک‌سرخالی دقیق محاسبه شده است

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پیمایش از طریق اخذ صورت وضعیت انجام می‌شود، گفت: پیمایش طبق صورت وضعیت و فرمول‌هایی که بر اساس آن تعریف شده است با در نظر گرفتن ترددهای یک سر خالی و همچنین ترددهای درون شهری در نظر گرفته می‌شود. به هر حال وقتی فاصله یک شهر با شهر دیگر را در نظر می‌گیریم مسافت‌های درون شهری در آن دیده نمی‌شود که در این باره هم ضرایبی در نظر گرفته‌ایم تا به این ترتیب همه مؤلفه‌ها و فاکتورهای جابه‌جایی تحت پوشش باشد و همه مسافتی که یک وسیله برای جابه‌جایی مسافر انجام می‌دهد پوشش دهد.

فقط پیمایش ملاک تخصیص یارانه یا سوخت خواهد بود

باقرجوان در پاسخ به این سؤال که از ابتدای بهمن ماه همه 700 لیتر سهمیه بنزین ناوگان سواری کرایه حذف خواهد شد و فقط سهمیه طبق پیمایش خواهد بود؟ گفت: بحث پیمایش ملاک تخصیص یارانه یا سوخت خواهد بود و این از سوی نمایندگان سه گانه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکلیف شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها