وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده است که هدف حملات اخیر آمریکا، در خاک عراق متوقف کردن ایران بوده است!
کد خبر: ۱۲۴۳۷۱۸
پمپئو: «اقدام دفاعی» آمریکا در عراق برای متوقف کردن ایران بود!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مایک پمئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در پیامی توییتری نوشت: من در پی پاسخ آمریکا به حملات اخیر در عراق، امروز با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل صحبت کردم. به وضوح گفتم که اقدام دفاعی ما با هدف متوقف کردن ایران و محافظت از جان آمریکایی‌ها است.

این اظهارات پمپئو در پی این مطرح می‌‎‌شود که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام حملات به مقرهای گردان‌های حزب‌الله عراق در کنفرانسی خبری عملیات آمریکا را "موفقیت آمیز" توصیف کرده و اشاره کرد که آمریکا تدابیر هجومی را علیه گروهی لحاظ کرد که آن را مورد حمایت ایران دانست.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در همان کنفرانس خبری گفت، مسؤولان ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان حملات هوایی که واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه ترتیب داد، قرار دادند؛ حملاتی که در واکنش به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی بود.

پامپئو افزود: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد.

این در حالی است که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سالهای گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی ‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها