وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن ضمن اعلام خبر بازداشت 17 صیاد به دست ائتلاف سعودی تصریح کرد، بازداشت و شکنجه این صیادان متناقض با عرف و قانون بین‌الملل است.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۰۱
ائتلاف سعودی 17 صیاد یمنی را بازداشت کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت ماهیگیری و منابع دریایی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی ۱۷ صیاد یمنی را در جزیره «حنیش» در استان «الحدیده» واقع در غرب یمن بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، وزارتخانه مذکور اعلام کرد، اقدامات سختگیرانه ائتلاف سعودی علیه ماهیگیران یمنی، بازجویی از آنها، شکنجه و مصادره ماهیان صید شده توسط آنها در تناقض با عرف و قانون بین‌الملل قرار دارد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: دشمن سعودی، این صیادان به نیروهای امنیتی در «الخوخه» تحویل داده‌اند تا از آنها بازجویی شود و آنها هنوز در بازداشت هستند.

وزارت ماهیگیری و منابع دریایی یمن در ادامه از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه خواست با میانجیگری، این صیادان را آزاد کنند و جلوی تکرار این دست اقدامات مجرمانه علیه صیادان را بگیرند.

وزارت‌خانه مذکور سپس بر حق خود برای تنظیم دادخواست قضایی در دادگاه‌های بین‌المللی در این مورد تأکید کرد.

در آذرماه ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۵) توافقی میان صنعا و تیم دولت مستعفی یمن با نظارت سازمان ملل امضا شد تا به درگیری‌ها در الحدیده پایان داده شود اما تیم وابسته به دولت مستعفی با کارشکنی‌های خود مانع اجرای توافق مذکور شد.

سازمان حقوق بشری «تهامه» اخیرا اعلام کرد، از آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تا کنون ۷ هزار و ۲۱۷ غیرنظامی در استان «الحدیده» در غرب یمن کشته و زخمی شده‌اند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها