استاندار تهران با اشاره به استشمام بوی نامطبوع در تهران در بیان علت آن اعلام کرد: «اس او دو» موجود در هوای تهران بالاتر رفته است.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۲۶
توضیح استاندار درخصوص علت انتشار بوی نامطبوع در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با حضور در جلسه هفتگی سخنگوی دولت درباره آلودگی هوا اظهار کرد: ما با تغییرات جوی روبرو هستیم که به گرم شدن جهانی مربوط است و مختص به ایران و تهران و شهرهای بزرگ ما نیست، همچنین پدیده وارونگی هوا را هم داریم که چیز جدیدی نیست.

وی با برشمردن روزهای دارای هوای پاک و سالم در سال‌های گذشته، اظهار کرد: خودروهای دیزلی ما ۳۳ درصد و ماشین های سواری ۲۸ درصد آلودگی هوا را شکل می‌دهند و پایانه های اتوبوس، فرودگاه ها و نیروگاه ها و صنایع هم با درصدهای مختلف، دیگر موارد آلودگی هوا را تشکیل می‌دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران برای ما اهمیت بسیار فراوانی دارد و بر آن حساس هستیم، گفت: تمهیداتی که اتخاذ شده این است که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که تا آخر هفته آلودگی هوا حالت ایستایی دارد و ما تصمیم گرفتیم مردم را از بلاتکلیفی درآوریم که طی آن مدارس در کلیه مقاطع به جز در دماوند و فیروزکوه تعطیل شده و در مورد کسانی که گروه‌های حساس هستند هم این لزوم را به ادارات یادآور شدیم و همچنین گفته ایم که ادارات در گرفتن مرخصی کارمندان سخت گیری به خرج ندهند.

بندپی افزود: همچنین وزارت نفت تمهیداتی اتخاذ کرده که کارخانه‌ سیمان تهران سوخت مازوت خود را به گاز تغییر داده و کارخانه منتظرقائم در ملارد هم قرار است مجهز به سوخت گاز شود و اگر نشد از ادامه فعالیت آن جلوگیری موقت شود.

وی ادامه داد: در مورد تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا نیز این موضوع از سوی نیروی انتظامی جلوگیری خواهد شد و ورود کامیون ها به تهران هم با نظارت و کنترل همراه خواهد شد. همچنین قرار است مترو هم از ظرفیت حداکثری خود در این زمینه استفاده کنند و ادارات هم کارمندانی که از اتوبوس ها در رفت و آمد استفاده می کنند را تشویق کنند.

استاندار تهران با اشاره به انتشار بوی نامطبوعی در تهران طی روزهای اخیر درباره علت انتشار آن، توضیح داد و گفت: گازso۲ بر اثر سوخت مازوت حاصل می‌شود و در روزهایی شاهد انتشار بوی نامطبوعی در تهران بودیم که بعد از بررسی ها به این رسیدیم که so۲ موجود در هوای تهران بالاتر رفته است و در نتیجه قرار شد دیگر کارخانه سیمان تهران از مازوت استفاده نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها