امتحانات نهایی دانش‌آموزان از امروز آغاز شد، با وجود اینکه مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل هستند اما امتحانات نهایی برقرار است.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۹۵
مدارس تعطیل، امتحانات نهایی برقرار است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، امتحانات نهایی دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخـل و خــــارج از کشور، از امروز دوشنبه دوم دی‌ماه آغاز می‌شود.

البته کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران روز گذشته اعلام کرد با توجه به شرایط پایدار جوی و تشدید آلودگی هوا، مدارس استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند تا پایان این هفته تعطیل است.

با این وجود، آموزش‌وپرورش شهر تهران پیش از این اعلام کرده بود، امتحانات نهایی دانش‌آموزان حتی به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس، لغو نخواهد شد.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش وپرورش شهر تهران در این‌باره گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ استانی شهر تهران "بزرگسالان، داوطلبان آزاد، ارزشیابی جامع و آموزش از راه دور" پایه نهم طبق برنامه ارسالی تحت هر شرایطی حتی اعلام تعطیلی به علت آلودگی هوا به قوت خود باقی است.

همچنین خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی برای 146 هزار و 896 دانش‌آموز برگزار می‌شود، گفت: امتحانات نهایی برای دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش‌آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخـل و خــــارج از کشور، از دوم دی‌ماه آغاز و تا 23 دی‌ماه ادامه دارد.

وی همچنین گفته است: در امتحانات نهایی دی‌ماه 1398، 168 عنوان سؤال طراح شده است که از این تعداد عنوان، برای دوره فنی و حرفه‌ای 86 عنوان، پایه دوازدهم 34 عنوان، سال سوم متوسطه 34 عنوان و پیش‌دانشگاهی 14 عنوان است.

فایل برنامه‌های امتحانات نهایی دی ماه 98 را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها