انتخاب یک قالیشویی مناسب که بتوانید شستشوی فرش‌های خود را به آن بسپارید، گاهی سخت می‌شود. در این نوشته چند نکته مهم را برای انجام این کار یادآوری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۲۹۳۹
یک راهنمای مختصر برای انتخاب قالیشویی مناسب

یافتن یک قالیشویی مناسب و با کیفیت، گاهی سخت می‌شود. هرچه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم؛ حجم فعالیت و کار موسسه‌های قالیشویی افزایش می‌یابد؛ و افراد بیشتری به دنبال انتخاب محلی مناسب برای سپردن شستشوی فرش‌های خود هستند. به همین دلیل در این نوشته می‌خواهیم چند نکته را به شما یادآور شویم؛ تا به کمک آن بتوانید انتخابی مناسب‌تر داشته و از نتیجه کار راضی‌تر باشید.

کار را به روزهای پایانی سال موکول نکنید

زمان‌بندی شستشوی فرش‌ها معمولا طولانی مدت است؛ و بسیاری از ما فرش‌های خانه را سالانه یک یا دو بار برای شستشو به موسسات کارخانه قالیشویی ارسال می‌کنیم. بنابراین از جمله کارهایی است که می‌توان آن را در زمانی مناسب انجام داد؛ تا در روزهای پایاینی سال فرصت بیشتری برای کارهای ضروی‌تر داشته باشیم؛ شستشوی فرش‌هاست. بهترین زمان برای استفاده از قالیشویی هم، ماه‌های قبل از سال نو است. در این زمان حجم کاری این موسسات پایین‌تر بوده و همین باعث می‌شود با کیفیت بالاتر، حوصله بیشتر و حتی قیمت مناسب‌تری کار شما را انجام دهند.

این در حالی است که با نزدیک شدن به سال نو، حجم کار آنها به شدت بالا رفته و طبیعتا کیفیت کارهای انجام شده، ممکن است به اندازه روزهای دیگر نباشد.

سوابق و مدارک را فراموش نکنید

یکی از شغل‌هایی که در بازه‌های زمانی مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد قالیشویی است. بنابراین در این حوزه ممکن است با افراد و موسسه‌هایی مواجه شوید که سابقه خاصی در این زمینه ندارند. به همین دلیل پیش از تماس با موسسه مدنظر نام آن را در اینترنت جستجو کنید؛ از سوابق و سال‌های فعالیت‌شان بپرسید و وسعت حوزه خدمات آنها را بررسی کنید. داشتن یک وب‌سایت فعال، پاسخگویی مناسب به تماس‌های تلفنی و این دست موارد باعث اطمینان شما خواهد شد که با یک موسسه حرفه‌ای طرف هستید؛ و در غیر این صورت، بهتر است به دنبال گزینه‌ای دیگر برای شستشوی فرش‌های خود باشید.

گستره خدمات را در نظر بگیرید

طبیعتا شستشوی فرش تنها خدمت مورد نیاز شما در این زمینه نیست. امروزه کار شستشوی موکت‌ها، مبلمان و حتی خوشخواب نیز به مجموعه خدمات موسسات قالیشویی اضافه شده است؛ و بیشتر بودن گستره خدمات کمک می‌کند تا مطمئن باشید با یک شرکت حرفه‌ای طرف هستید.

همچنین این موضوع کمک می‌کند بتوانید برای دریافت انواع خدمات نظافتی فرش، موکت، مبلمان و خوشخواب خود، با یک شرکت طرف معامله باشید.

یکی دیگر از خدمات که نشان‌گر قدمت و تجربه یک قالیشویی است؛ ارائه خدمت در زمینه رفو، رنگ بری، لکه بری و موارد مشابه برای فرش‌های دستباف و ارزشمند است. این ویژگی نشان‌دهنده گستره توانایی، تخصص و تجربه بالای متخصصان قالیشویی مدنظر است.

شفافیت راز حرفه‌ای بودن

وقتی شما می‌خواهید خدماتی را دریافت کنید؛ نیاز به دریافت اطلاعات شفاف درباره ویژگی‌های خدمات ارائه شده، تعرفه انجام کارها، زمان‌بندی‌ها و... دارید. واقعیت این است که شفافیت در موارد گفته شده، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای حرفه‌ای بودن است. بنابراین اگر شرکتی درباره خدمات ارائه شده، تعرفه خدمات و هرگونه سوال دیگر شما، نمی‌تواند پاسخ شفافی بدهد؛ بهتر است به فکر انتخابی یک قالیشویی دیگر باشید.

داشتن مجوزهای قانونی

حادثه خبر نمی‌کند و هیچ کسب‌وکگاری از آن مصون نیست. بنابراین باید به فکر موارد استثنا نیز باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از جایی خدمات قالیشویی را دریافت کنید که بتوانید در صورت وقوع هر مشکلی، با پیگیری‌های قانونی مسئله را حل و فصل کنید. شرکت ثبت شده رسمی، عضویت در اتحادیه‌های مرتبط و بیمه بودن خدمات و... همگی از مواردی هستند که می‌توانند خیال شما را از بابت موارد استثنا نیز آسوده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها