معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر داد

واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اختصاص۲۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۲۹۲۴
واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به فرهنگیان

به گزارش جام جم آنلاین از به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن در اجلاس مدیران کل استانها که در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: در زمینه واگذاری مسکن ویژه فرهنگیان و براساس تفاهم صورت گرفته شده ۴۰درصد از پروژه‌های مسکن و شهرسازی می تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و زمان اجرای تفاهم نامه سه ساله است.

وی افزود: ۲۷۵ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده‌اند و براساس آمار موجود۱۷۰هزار فرهنگی در کشور فاقد مسکن هستند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: از میان تمامی افرادی که در سامانه مسکن ثبت نام کرده‌اند تعداد ۶۹هزار و ۳۰۰نفر فرهنگیان بالای ۲۰سال سابقه، ۲۷هزار و ۹۰۰نفر زوجین فرهنگی، ۲۴هزار و ۹۰۰نفر فرهنگیان بازنشسته، ۱۶هزار و ۴۳۰نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از ۱۳۶هزار نفر سایر فرهنگیان متقاضی طرح مسکن فرهنگیان هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ادامه داد: برخی استانها دارای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که در صورت تمایل همکاران فرهنگی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و از۴۰۰هزار واحد طرح ملی مسکن نیز همکاران واجد شرایط می توانند بهره مند شوند.

وی گفت: در برخی از شهرها نیز با مشارکت مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش زمین مناسب برای ساخت در اختیار قرار خواهد گرفت. وام پرداختی برای مسکن فرهنگیان با سود ۱۲درصد و به صورت کسر از حقوق خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: امسال پرداخت خسارتها به یک و نیم ماه کاهش یافته است. قرارداد فعلی بیمه تکمیلی اول دی ماه به اتمام می‌رسد و از دی ماه ۹۸مجددا قرارداد متمرکز با بیمه آتیه سازان حافظ و به صورت صندوقی بسته خواهد شد.

الهیار ترکمن بیان کرد: سه معیار اصلی برای قرارداد آتی بیمه تکمیلی وارد نشدن شوک قیمتی به تعرفه ها، محدود نشدن خدمات و کیفیت بالای خدمات خواهد بود. متوسط زمان پرداخت خسارت در قرارداد جدید بیمه تکمیلی کمتر از دو هفته خواهد بود.

وی در پایان گفت: امسال ۲۰۰میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اختصاص داده شده است که ۱۰۰میلیارد تومان برای بدهی‌های سال گذشته و ۱۰۰میلیارد تومان نیز برای نداشتن افزایش تعرفه برای امسال درنظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها