مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی:

حل مشکل تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

بارندگی های اهواز قابل پیش بینی نبود!/ مشکل فاضلاب اهواز در 3 سال حل می‎شود

5 روز از بارندگی شدید اهواز که منجر به سیل در این شهر و مناطق مختلفش شد می گذرد. در اینباره خبرهای مختلفی به گوش می رسد از جمله اینکه تعداد زیادی از مردم به دلیل آب گرفتگی شدید و سیل در خانه های خود حبس شده اند.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۹۰
بارندگی های اهواز قابل پیش بینی نبود!/  مشکل فاضلاب اهواز در 3 سال حل می‎شود

به گزارش جام جم آنلاین ، علاوه بر اینکه اخبار مربوط به حبس شدن مردم در خانه ها به گوش می رسد اخبار دیگری در رابطه با خسارات شدید مالی به مردم مناطق مختلف استان خوزستان وجود دارد.

بر اساس آخرین اخبار، بارندگی شدید ناگهانی که سیل را به دنبال داشته باعث شده تا مردم مناطق مختلف به خصوص کوت عبدالله فرصتی برای برداشتن وسایل ضروری پیدا نکنند.

همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: معضل آب و فاضلاب در اهواز و کلا استان خوزستان یک مشکل قدیمی است که از 10 سال پیش مشکلات مربوط به آن مشهود بود. هر چند سال یکبار چنین اتفاقی در استان می افتد و هر بار به محض وقوع سیل و بارندگی شدید شاهد مشکلاتی نظیر آب گرفتگی و بالا آمدن فاضلاب در مناطق مختلف استان می‌شویم.

یوسفی عنوان کرد: در چند سال اخیر و با توجه به مصوبه ای که از دولت در سال 96 اخذ شد، مجوز ایجاد زیرساخت های جدید برای آب و فاضلاب را دریافت کردیم. در اینباره اقدامات متعددی جهت حل این مشکل انجام شد و در این چند سال اخیر حدود 84 پروژه در اهواز ، کارون و حمیدیه به مرحله اجرا رسید.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ادامه حل مشکلات مربوط به این رخداد، تصفیه خانه های فاضلاب شرق اهواز را افتتاح کردیم. برای تصفیه خانه غرب نیز مناقصه انجام دادیم و بعد از پایان مناقصه با پیمان کار، قراردادی بسته شده که به زودی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده که این دو پروژه مربوط به فاضلاب در سه سال انجام شود. تا حد زیادی مشکلات فاضلاب اهواز با عملی شدن این دو پروژه حل خواهد شد و دیگر شاهد این نخواهیم بود که بعد از یک بارندگی شدید این چنین برای مردم شهر مشکل به وجود بیاید.

این نماینده مجلس یادآور شد: مشکل اساسی اهواز مربوط به آب های سطحی می‎شود که شهرداری و ادارات کشور متولی آن است. متاسفانه شهرداری طی این دهه‎های اخیر اهتمامی برای حل مشکل نداشته و اکنون نیز به نوعی از مسئولیت شانه خالی می کند.

یوسفی با بیان اینکه از جانب وزارت کشور پیگیر حل مشکلات متعدد مربوط به فاضلاب و سیل استان خوزستان هستیم خاطرنشان کرد: این موضوع به شدت در حال پیگیری است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اخبار مربوط به حبس شدن مردم در خانه هایشان به دلیل سیل و آب گرفتگی شدید اهواز نیز گفت: حبس شدن مردم در خانه هایشان صحت ندارد. اکنون که با شما صحبت می کنم مشکلات مربوط به آب گرفتگی، سیل و فاضلاب در بسیاری از مناطق حل شده است اما در برخی دیگر از مناطق هنوز آب گرفتگی وجود دارد.

وی تاکید کرد: علت این مشکلات مربوط به آبگرفتگی، سیل و بالا زدن فاضلاب به حجم بالای بارندگی در مدت زمانی کم مربوط می شود. این چنین بارندگی شدید آن هم در مدت زمانی کوتاه واقعا قابل پیش بینی نبود.

همایون یوسفی در پایان گفت: تمام مشکلاتی که در چند دهه اخیر در رابطه با فاضلاب وجود داشته با پروژه هایی که در دست است تا سه سال آینده انجام خواهد شد و امیدواریم در زمان مقرر و پیش بینی شده تمامی این مشکلات حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها