اعضای یک باند 18 تا 20 ساله که با شگرد فیشنگی به کلاهبرداری و پولشویی از حساب مردم درسراسر کشور دست می‌زدند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۱۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی درباره دستگیری اعضای باند کشوری کلاهبرداری و پولشویی گفت: اعضای این باند با عناوین خاص نسبت به فریب مردم از طریق تبلیغات پیرامون خرید شارژ با تخفیف یا سایت‌های دوست یابی، افراد را به درگاه‌های پرداخت می‌کشاندند، اطلاعات حساب آنها را که در سراسر کشور ساکن بودند به دست آورده و موجودی حسابشان را خالی می‌کردند.
وی افزود: دو نفراز اعضای باند در مشهد بازداشت شدند. درشاخه دیگری از تحقیقات معلوم شد متهمان همدستانی داشتند که این جرایم را علاوه بر مشهد در شهرهای تهران و شیراز مرتکب می‌شدند. این افراد کلاهبردار بعد از سرقت پول‌ها آن را به حساب‌های دیگران منتقل و اقدام به پولشویی می‌کردند. حتی یکی از متهمان برای پنهان ماندن هویتش در فضای مجازی، با هویت کاربری کوالسکی فعالیت داشته است.
تقوی ادامه داد: تحقیقات پلیسی حاکی بود اعضای این باند کلاهبرداری با راه‌اندازی کانال تلگرامی، 1600 نفر از کلاهبرداران فیشینگ را دورهم جمع کرده و درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی طراحی شده را در معرض فروش همگانی قرار می‌دادند. رهگیری مدیران این کانال تلگرامی، کارشناسان پلیس فتای استان را به سرشاخه‌های این باند در تهران و شیراز رساند.
وی افزود: یکی دیگر از متهمان به عنوان دیگر سرشاخه مبادرت به تهیه حق امتیاز یک صرافی مجازی کرده و قصد داشت پول‎های نامشروع حاصل از فیشینگ و کلاهبرداری را به ارز دیجیتال تبدیل و رهگیری آن را غیرممکن کند که شناسایی و بازداشت شد. او با فریب زنی توانسته بود به اطلاعات شناسنامه‌ای و هویتی او دسترسی پیدا کند و از آن اطلاعات برای خرید حق امتیاز صرافی مجازی استفاده کند.
او همچنین وظیفه اغفال افراد و تبلیغ درگاه‌های جعلی را در اینترنت و شبکه‎های اجتماعی برعهده داشت.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تصمیم یکی از سرشاخه‌های باند مبنی بر استفاده از حق امتیاز یک صرافی و همچنین اقدام به فرار از کشور با 5000‌لیر ترکیه که حاصل تبدیل اموال نامشروع به ارزهای خارجی و دیجیتال بوده است، به خودی خود می‌‌تواند در ردیف جرایم امنیتی قرار بگیرد. متهمان این پرونده متولد سال‌های 79 و 80 هستند که سن کم این هکرها، زنگ خطری برای روی آوردن نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های مجرمانه سایبری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها