حجت الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات با بیان این‌که ‌ ۸۰ نوع مواد روانگردان در ایران تولید می شود، گفت: پهپادهایی هست که موادمخدر حمل می‌کند و باید به قدری دانش‌مان را افزایش دهیم تا بتوانیم با این تجهیزات مقابله کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۰۱

به گزارش مهر، وی در ‌سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور افزود: وزارت اطلاعات باید کاری کند که در مبدا به دانه درشت های مواد مخدر ضربه بزند تا کمک حال ناجا باشد و مبارزه با موادمخدر نتیجه بهتری داشته باشد. وی افزود: مبارزه با موادمخدر باید تبدیل به فرهنگ شود و مردم هرجایی که استعمال و خرید و فروش موادمخدر را می بینند بلافاصله به نهادهای انتظامی گزارش کنند.
وزیر اطلاعات عنوان کرد: نهادهای بین المللی در مبارزه با موادمخدر رفتار دوگانه دارند، اگر موادمخدر به آنها آسیب برساند اعلام نگرانی می‌کنند، ولی اگر آسیبی به آنها نرسد عقب نشینی می کنند.
‌ اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر در لایحه بودجه سال ۹۹،
۱۹ درصد افزایش یافته است که این خود نشان از اهمیت حوزه مواد مخدر و توجه دولت به این موضوع دارد. وی افزود : در سال جاری بیش از ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: همراه با این افزایش کشفیات، تلفات اشرار هم ۱۷ درصد، کشفیات سلاح ۳۱ درصد، اموال مصادره شده ۳۸ درصد و خودروهای توقیفی ۶۸ درصد رشد داشته است ضمن این که خوشبختانه شاهد کاهش ۸۰درصدی هزینه انسانی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها